Британскиот гигант за производство на алкохол Diageo најави план за намалување на трошоците во износ од 500 милиони долари до 2028 година и продажба на дел од своите средства. Целта е подобрување на ефикасноста, намалување на долгот и закрепнување од неодамнешните пазарни предизвици.
Финансискиот директор на компанијата, Ник Џангијани, изјави пред инвеститорите дека заштедата ќе произлезе од намалување на трошоците за малопродажба, рекламирање, управување и логистика.
Guinness останува под Diageo
Иако компанијата планира да се ослободи од некои свои значајни средства, еден од најпознатите брендови — пивото Guinness — нема да биде дел од тие трансформации. Џангијани најави дека ќе следи „поизразено кратење на портфолиото“ во споредба со скромните продажби на брендови изминатите три години.
Извршната директорка Дебра Кру ја потврди позицијата: „Ништо не се сменило околу Guinness. Тоа останува клучен дел од Diageo.“
Без масовни отпуштања
И покрај големите промени, Diageo не планира масовни отпуштања. Сепак, Кру најави дека би можело да има „прилагодување на работната сила преку намалување на динамиката на нови вработувања“.
Џангијани се приклучи на компанијата во септември, во време кога Diageo се соочуваше со пад на продажбата и ослабена доверба од инвеститорите. Планот за трошочна рационализација има за цел да обезбеди слободен паричен тек од околу 3 милијарди долари годишно до 2026 година.
Влијание на глобалните тарифи
Иако Diageo се надева дека ќе избегне значителни последици од потенцијалните американски тарифи — како што се најавените 25% на мексиканска текила и канадско виски — компанијата сè уште се соочува со предизвици во тргувањето на пазарите во САД и Европа.
Според последните процени, тарифите од 10% што ги воведе поранешниот претседател Доналд Трамп за увоз на алкохол од Велика Британија и ЕУ, би можеле да го намалат оперативниот профит на Diageo за околу 150 милиони долари годишно. Ова е ревидирана проценка — пониска од претходната од 200 милиони долари дадена во февруари.
Зголемување на продажбата, но под сенка на царини
Во третото фискално тромесечје, компанијата забележа органски раст на продажбата од 5,9 проценти, пред сè благодарение на зголемените испораки во Северна Америка — чекор направен во очекување на воведување на новите тарифи.