Од понеделник 55 приватни автобуси во Скопје

Од понеделник, 10 ноември, по скопските улици ќе излезат 55 автобуси од приватните превозници. Градоначалникот Орце Ѓорѓиевски најави дека дел ќе сообраќаат на линии што ќе ги држат приватниците, a дел ќе бидат „комбинирани“, со цел да се растовари метежот и да се стабилизира јавниот превоз. Во наредните два месеца се очекува вклучување уште 20 возила, а за 2026 се најавуваат и 80 нови градски автобуси. Лиценците, вели Ѓорѓиевски, се потпишани; со превозниците следната недела се усогласуваат рокови за редовни исплати и возен ред.

Приватните оператори тврдат дека возниот парк е обновен и подготвен да одговори на побарувачката, но признаваат и практични пречки: дел од автобусите допрва минуваат царина и хомологација и треба да се обоjat во црвено-бело пред финално лицencирање. Истовремено, приватниците посочуваат дека Градот им должи околу 180 милиони денари – отворена финансиска рана што мора да се затвори за системот да биде стабилен.

Надвор од оперативните најави, остануваат правни прашања. На новинарско прашање дали за нови линии мора одлука на Советот и јавен оглас, градоначалникот не даде јасен одговор; најави дека „опструкциите“ со неподпишани лиценци запираат и дека со смена во менаџментот на ЈСП ќе се расчистат и заостанатите обврски кон превозниците. Притоа, во ребалансот го враќа и БРТ како дел од идната сообраќајна матрица заедно со градски воз. Практичниот тест ќе биде двоен: дали на терен навистина ќе се почитува возниот ред „како на табла“, и дали правните процедури – од одлуки на Совет до транспарентно плаќање – ќе бидат чисти.

Контекстот не е неутрален: паралелно со транспортните рокади, градоначалникот соопшти дека бројот на „отстранети“ од комуналните претпријатија се искачил на 398 и „ќе стигне до 500“, а градската каса е оптоварена со долгови. Ако новиот режим на превоз треба да испорача редовност и доверба, тогаш мора да следи јавен календар на воведување линии, месечни извештаи за точност и јасен план за сервисирање на долговите кон приватниците – во спротивно, 55-те автобуси ќе останат само привремен „фулер“, не системско решение.

Зачлени се на нашиот е-билтен