Возењето на резерва може да изгледа безопасно кога брзате или кога мислите „имате уште десет милји да поминете“, но оваа навика може сериозно да му наштети на вашиот автомобил. И не само што ризикувате да останете на средина од патот – последиците можат да бидат многу поскапи отколку што изгледаат на прв поглед.
Мали резерви, високи трошоци
Повеќето модерни возила испраќаат предупредување дека нивото на гориво е ниско кога остануваат околу 5 до 10 литри, но тоа не значи дека сте безбедни да продолжите да возите уште еден час. Во моментот кога ќе се вклучи светлото за резерва, горивото во резервоарот повеќе не доаѓа до моторот под идеален притисок, а пумпата за гориво почнува да влече не само течност, туку и нечистотија, талог и потенцијално влага од дното на резервоарот.

Со текот на времето, оваа нечистотија може да ги затне филтрите, да ја оштети пумпата, па дури и да доведе до неправилно согорување во моторот. Во случај на дизел мотори, ситуацијата е уште посериозна – присуството на воздух во системот поради празен резервоар може да предизвика дефект што бара посета на сервисен центар и дополнително зрачење на системот.
Ризик што не вреди за неколку литри
Многу возачи во Македонија возат „на резерва“ од навика, мислејќи дека ова е доволно за градски сообраќај, кратки растојанија или додека не „застанат до пумпата“. Меѓутоа, во ситуации кога има непредвиден сообраќаен застој, метеж на автопат, затворање на пат или едноставно заборавеност, ризикот да останете без гориво се зголемува. А кога тоа ќе се случи – не само што сте го блокирале сообраќајот, туку можете да добиете и казна.
Во зимски услови, проблемот станува уште поголем. Со малку гориво во резервоарот, се зголемува ризикот од кондензација, односно формирање на влага во системот, што може да доведе до замрзнување на цевките и прекин на снабдувањето со гориво. Во најлош случај, автомобилот нема да запали наутро кога ви е најпотребно.
Како да се избегне лоша навика
Експертите препорачуваат нивото на гориво во резервоарот никогаш да не падне под четвртина. Ова не само што го продолжува животниот век на пумпата и другите компоненти, туку го намалува и ризикот од оштетување на моторот. Покрај тоа, полн резервоар го намалува просторот за формирање кондензација, особено кога температурите се ниски.
Иако цените на горивото флуктуираат и секоја посета на пумпата може да биде удар за буџетот, трошоците за замена на пумпата за гориво или чистење на системот се многу пати поскапи. Возењето со стабилно ниво на гориво не е луксуз – тоа е прашање на безбедност и грижа за возилото.
Возењето „на црвено“ не е заштеда, туку тивок неуспех
Затоа, следниот пат кога ќе помислите дека можете да поминете уште неколку километри „на семафор“, запомнете дека вашата пумпа за гориво можеби веќе влече она што не треба. И ако вашиот автомобил ве откаже токму кога најмногу брзате – таа заштеда од неколку литри ќе ве чини повеќе отколку што сте планирале.