Холандскиот стартап GoVolta објави ултраевтини билети од само 10 евра за нова меѓународна рута помеѓу Амстердам и Берлин, почнувајќи од март 2026 година, со планови за проширување до Париз уште на крајот на истата година.
Наречена „easyJet railways“, холандската компанија GoVolta се обидува да привлече патници со евтини билети за воз кога ќе ги лансира своите први линии следната година.
За рутата помеѓу Амстердам и Хамбург, преку Берлин, цените на билетите почнуваат од 10 евра. Билетите се веќе во продажба за патувања почнувајќи од март следната година.
Преку GoVolta, патниците можат да резервираат и пакет аранжмани за градски одмори, кои вклучуваат билети за воз и хотелско сместување.
Компанијата планира да ја прошири понудата со воведување на линијата Амстердам-Париз во декември 2026 година.
GoVolta ветува ниски цени и директни линии
GoVolta сака да го размрда европскиот пазар на меѓународни железнички линии со три главни ветувања: прифатливи цени, загарантирано седиште со секој билет и директни врски.
„Ако ги прашате луѓето за меѓународни возови, секогаш ќе ја слушнете истата приказна“, вели Хесел Винкелман, коосновач на GoVolta.
„Барате билет со часови, плаќате такса, а потоа се прашувате дали воопшто ќе добиете место. Сакаме да го промениме тоа“, додаде тој.
Во моментов, стандардните мартовски билети на линијата Амстердам-Хамбург на возовите на Deutsche Bahn ICE чинат помеѓу 34 и 59 евра, со еден до четири префрлања. Резервацијата на седишта се наплаќа дополнителни 5,70 евра.
GoVolta ги нуди првите 100 билети за секој воз за само 10 евра. Надвор од промотивниот период, просечната цена на билетот е околу 30 евра.
Сепак, ниската цена доаѓа со компромис.
Имено, возовите GoVolte можат да развијат максимална брзина од 160 км/ч, значително помалку од возовите ICE и Eurostar кои достигнуваат до 300 км/ч.
Поради ова, патувањата честопати ќе бидат побавни, околу еден час подолго на линијата Амстердам-Берлин, додека патувањето до Париз би можело да трае двојно подолго отколку со Eurostar.
Целта: железница што е едноставна и прифатлива како авион
GoVolta наведува дека сака „да го направи патувањето во Европа со воз едноставно и прифатливо како летање“.
Сепак, не е првата што нуди буџетска варијанта и се залага за поодржлив начин на патување, вршејќи притисок врз нискобуџетните авиокомпании. Ги следи стапките на холандско-белгискиот стартап European Sleeper, кој воведе прифатливи ноќни возови во 2023 година.
Quigo во Франција, Avlo во Шпанија и Lumo во Велика Британија исто така ја предизвикуваат доминацијата на националните железници и нискобуџетните авиокомпании, нудејќи им на патниците нискобуџетни брзи возови.
Какво ќе биде патувањето со возовите GoVolta?
Возовите на „ГоВолта“ ќе имаат околу 820 седишта распоредени во 11 вагони. Топли и ладни пијалоци, закуски и лесни оброци се служат во посебен вагон за седење.
Патниците можат да избираат помеѓу две класи: економска и комфорна, при што комфорната класа нуди потивка атмосфера и поудобни, попространи седишта.
Патниците во економска класа можат да платат дополнително за да го резервираат седиштето спроти нивното за да имаат повеќе простор.
Два парчиња рачен багаж се вклучени во цената на билетот, додека поголемиот или дополнителниот багаж се наплаќа одделно.