Каја Шукова влезе во кампањата со порака дека Скопје мора да профункционира како град што му служи на граѓанинот – со чист јавен простор, брз и предвидлив превоз и институции што реагираат „сега, не утре“. Во последните медиумски настапи таа повика на избор за „визија, знаење и резултати“, најавувајќи тим и рокови наместо слогани. Рацин.мк во интервјуто со Шукова ги постави следниве прашања кои сметавме дека се од интерес на граѓаните, за тоа што ќе гласаат во недела.
Првите 100 дена: чистење, ред и сервис
Во интервју за нашата редакција Шукова ја отвори агендата без „шминка“: првиот столб е радикално расчистување и воспоставување ред во управувањето со отпадот – редовно празнење и миење контејнери, итни акции против диви депонии и јасни индикатори за чистота по квартови. Паралелно, најави организациски мерки за поголема ефикасност на службите и јавна одговорност за пропусти.
Брз автобуски превоз (БРТ): „нема друго чаре“
Шукова е експлицитна дека за модерен, брз и ефикасен јавен превоз нема поразумна алтернатива од БРТ – решението што го наследи Скопје и што годинави стоеше во политички ќорсокак. Нејзината теза: издвоени коридори, приоритет на раскрсници, нов возен парк и интегриран билетен систем се најбрзиот пат до мерливо подобрување за голем број граѓани.
Три итни приоритети: отпад, транспорт, воздух
Во предфинишот на кампањата, Шукова ги сумираше „итните три“: отпадот, јавниот транспорт и загадувањето на воздухот. Рамката е „работа со институции што функционираат“ – со дневни рутини за хигиена, унапредување на јавниот превоз (како предуслов и за чист воздух) и зајакнат мониторинг на квалитетот на воздухот.
Вклучување на граѓаните: дигитална алатка и квартови со KPI
За планирањето на јавниот простор најави дигитална алатка преку која жителите ќе пријавуваат проблеми, ќе гласаат за микропроекти и ќе следат изведба по квартови. Фокусот е на мерливост и видливи резултати во соседствата, за да не остане политиката на градот абстрактна.
Старта чаршија и културните симболи
Шукова ја гледа Старата скопска чаршија како „срце на зелено и европско Скопје“: системска поддршка за занаетчиите и малите бизниси, подобрена инфраструктура и уредување на јавниот простор, со јасна стратегија за културен и одржлив туризам. Како дел од „враќањето на достоинството“ на симболите, најави и план за Скопското Кале – од срам и запуштеност, кон уреден јавен простор со смисла и живот.
Микропроекти на терен: пазарите, маалата, приодите
Од терен, како што е Радишани, комуницираше „мали, но важни“ интервенции: редовно миење и чистење, подобро осветлување и приоди, повеќе корпи за отпад и регулиран паркинг. Пазарите ги третира како точка на локален живот и економија, со најави за викенд-настани и фер услови за мали продавачи.
Пред изборниот молк, на прес-конференција, повика скопјани да гласаат за „визија, знаење и резултати“, нагласувајќи дека зад неа стои чесен и професионален тим со план да го направи градот „модерен, среден и урбан“. Во паралелни настапи порача дека Скопје мора да престане да импровизира и да почне да решава – ред по ред, кварт по кварт.