Скопјани му ги бројат 72-те часа на Ѓорѓиевски што ги вети за чисто Скопје

надмакедонец

Скопје го чека стартниот сигнал. Новоизбраниот градоначалник Орце Ѓорѓиевски јавно вети „чисто Скопје за 72 часа“ и прецизираше дека часовникот ќе почне да отчукува „откако ќе ја преземе функцијата“. Најавата ја даде уште во кампања и ја повтори по изборната победа – првиот приоритет му е масовна акција за расчистување низ целиот град, не само на микролокации. Прашањето „кога точно течат 72-те часа?“ има конкретен одговор токму од Ѓорѓиевски: по формалното преземање на функцијата. ДИК ги потврди резултатите, а градскиот Совет треба да ја одржи седницата за свечената изјава; од тој момент, ветениот рок станува мерлив за секој скопјанец – по улиците, контејнерите и депониите.

Ветувањето дојде со конкретни бројки за состојбата на „Комунална хигиена“. Ѓорѓиевски јавно тврдеше дека претпријатието располага со 117 камиони, од кои „само 17 се исправни“, а од 46 метлачки и возила за перење улици „само 6 се исправни“. Пораката е дека и покрај тоа, со добра организација и мобилизација на дополнителни капацитети градот може видливо да се среди за три дена.

Планот за „брз старт“ вклучува вкрстување на ресурси: ангажман на приватниот сектор, логистика од други општини и силна координација со градските јавни претпријатија. Ѓорѓиевски инсистира дека задачата „не е квантна физика“ туку организација – и дека со мнозинство во Советот одговорноста му е уште поголема.

Контекстот е тежок. Пред само неколку недели Скопје влезе во отворена криза со отпадот: Рацин.мк известуваше за несобрано ѓубре, истраги и апсења во раководството на „Комунална хигиена“, додека Управниот одбор алармираше дека „резервите на нафта за камионите се при крај“ и побара итно менаџерско решение за да не запре системот. Оваа слика ја прави мисијата за 72 часа уште поамбициозна – и повидлива за јавноста.

Што би значел „успех“ по три дена? Видлива редукција на несобраниот отпад на главните и споредните улици, испразнети контејнери низ сите општини, расчистени критични жаришта кај школите, пазарите, мостовите и сервисирана рута кон „Дрисла“ без застои. По 72 часа, јавноста ќе ги мери и оперативните индикатори: колку возила се вратени во функција, колку линии за собирање отпад се покриени, колку депонии се затворени. Ова не се козметички мерки, туку тест за способноста брзо да се „подигне“ распаднат систем.

Потоа следува „долгиот бран“. Ѓорѓиевски во кампања најави реформа на управувањето со отпад со посебен фокус на „Дрисла“ – од обична депонија кон европски центар за селекција, рециклирање и енергетско искористување, усогласен со ЕУ директивите. Ако првите 72 часа се emergency-операција, токму „Дрисла“ и дигиталното следење на отпадот ќе бидат показател дали Скопје влегува во трајно, системско чистење.

Скопје одбројува…

Зачлени се на нашиот е-билтен