Градоначалникот на Загреб, Томислав Томајевиќ, се огласи на социјалните мрежи откако пејачот Марко Перковиќ Томпсон на концерт во Арена Загреб повика на негово „соборување“ на редовни или вонредни избори. Томајевиќ порача дека двапати бил избран на демократски избори и дека, додека ја има довербата на граѓаните, ќе ја врши функцијата совесно и одговорно, без оглед на притисоците.
Настанот се случи вечерта на 27 декември, кога Томпсон, пред изведбата на песната „Бојна Чавоглаве“, ја нападна актуелната градска власт и платформата „Можемо“, нарекувајќи ја „екстремна левица“ и „остатоци од југокомунисти“, повикувајќи противењето да се канализира „демократски“, преку избори што можат да бидат и редовни и вонредни. Набргу потоа, според медиумските извештаи, песната започнала со повикот „За дом“, на кој публиката возвратила со „спремни“ – слоган кој во Хрватска со години е предмет на остри политички и правни спорови поради историските асоцијации и современата злоупотреба.
Еден ден подоцна, група десничарски активисти се собрале пред домот на загрепскиот градоначалник, протестирајќи затоа што градските власти не одобриле втор концерт на Томпсон планиран за 28 декември. Според проценките што ги пренесуваат медиумите, имало околу 30 присутни, под силно полициско обезбедување, а на собирот се пееле песни на Томпсон и се најавувала иницијатива за референдум за отповикување на Томајевиќ, со собирање потписи од февруари.
Овој судир меѓу концертната сцена и градската политика не е изолиран инцидент, туку кулминација на подолга расправија околу тоа што е дозволено во јавен простор и под чии правила. Во хрватската јавност, токму линијата меѓу „политички став“ и мобилизација преку симболи што поттикнуваат нетрпеливост е точката на која најчесто се кршат институциите: дали ќе реагираат како арбитер со јасни стандарди или ќе дозволат притисокот да ја претвори политиката во улица.