Научно чудо или реалност: Автомобил што користи ветер за полнење

Индискиот професор Сатјам Кумар Џа и неговата сопруга развија систем што ја полни батеријата на електричен автомобил додека возите користејќи енергија од ветер. Оваа иновација може да го зголеми опсегот на возилото и да ја намали зависноста од полначи и станици за полнење.

Замислете електричен автомобил што се полни сам додека возите, без кабли или станици за полнење. Иако таквата технологија сè уште не е широко достапна, во Индија се работи на многу интересен концепт што би можел да ја промени иднината на електричната мобилност.

Професорот по физика Сатјам Кумар Џа од Махараштра, заедно со неговата сопруга Прити Џа, развиваат систем што ја користи енергијата на ветерот генерирана за време на движењето на возилото за полнење на батеријата. Нивниот изум се потпира на компактен генератор на ветер способен да произведува електрична енергија дури и со брзина помала од 30 км/ч.

Како функционира системот за самополнење во движење?

За разлика од големите ветерни турбини, технологијата на Џа користи мали ветерни генератори вградени во возилото. Додека автомобилот се движи, уредот собира енергија од протокот на воздух и ја полни батеријата во реално време, без потреба од дополнителни извори на енергија или кабли.

Оваа технологија има потенцијал значително да го зголеми опсегот на електричните возила, особено во градски услови на возење и сообраќајни метежи, каде што батеријата може да се полни додека автомобилот е во движење или дури и запрен.

Зошто овој изум е важен за електричната мобилност?
Во моментов, најголемиот предизвик на електричните автомобили е зависноста од инфраструктурата за полнење и ограничениот опсег на батериите. Систем како овој, доколку се докаже и развие на комерцијално ниво, би можел да ја елиминира потребата од често полнење на станицата и значително да ги намали трошоците за одржување.

Покрај тоа, енергијата произведена за време на возењето е целосно чиста, што дополнително придонесува за намалување на еколошкиот отпечаток и загадувањето. Овој пристап овозможува намалување на зависноста од фосилни горива и електрична енергија добиена од јаглен или други необновливи извори, што значително ја намалува емисијата на штетни гасови и придонесува во борбата против климатските промени. Исто така, употребата на обновливи извори на енергија директно во возилото го поттикнува развојот на одржлива и еколошки одговорна мобилност.

Каде е технологијата денес и што нè очекува?
Моментално, системот е во фаза на развој и тестирање, а тимот на професорот Џе бара партнери и инвеститори за да ја прошират технологијата и да ја донесат на пазарот. Професорот Џе нагласува дека ова е повеќе од теоретски експеримент, туку практично решение со голем потенцијал, особено за руралните области со слаб пристап до електрична енергија.

Доколку технологијата се покаже како успешна, би можеле да бидеме сведоци на почеток на нова ера во која електричните автомобили стануваат речиси самоодржливи во однос на снабдувањето со енергија. Ова би значело помала зависност од сложена и често неразвиена инфраструктура за полнење, поголема слобода на движење и пониски трошоци за одржување, што дополнително би поттикнало поширока употреба на електрични возила и би го забрзало преминот кон почиста, одржлива транспортна иднина.

Како изгледа иднината на електричните возила?
Иако идејата за полнење на батеријата додека возите звучи примамливо, научниците предупредуваат дека основните закони на физиката мора да се почитуваат. Секоја енергија добиена од генератор на ветер со користење на движењето на возилото доаѓа со одреден губиток на перформансите поради дополнителен отпор на воздухот.

Сепак, технологии како што се регенеративно сопирање, вградени соларни панели и безжично полнење веќе постојат и придонесуваат за зголемена ефикасност и практичност на електричните автомобили. Проекти како оној на професорот Џа придонесуваат за нови идеи што би можеле да ја унапредат областа во иднина.

Зачлени се на нашиот е-билтен