Враќањето на легендарната алпска железница: железницата Тауерн повторно ја поврзува Европа со Јадранот

Една од најубавите железнички линии во Европа - железницата Тауерн е повторно пуштена во сообраќај по осум месеци реконструкција.

Култната линија сега го обединува северот на Европа со Италија и Јадранот, враќајќи го духот на патувањето во кој природата, удобноста и традицијата играат главна улога.

По осуммесечна пауза, денес познатата железница Тауерн, историска алпска рута што го поврзува австрискиот Салцбург со Корушка, ги отвори вратите кон Словенија, Италија и јадранскиот брег.

Возењето по оваа рута не е само средство за транспорт – тоа е искуство што комбинира прекрасни пејзажи, технички достигнувања и богата историја.

Додека возот се витка низ снежни планински врвови, тунели и вијадукти, патникот има чувство дека е дел од стара, кинематографски разгледница од Европа.

Романтиката повторно на вистинскиот пат

Железницата Тауерн, отворена уште во 1909 година како дел од големата хабсбуршка иницијатива „Нова алпска железница“, беше технолошко чудо на своето време.

Дури и царот Франц Јозеф присуствуваше на отворањето, свесен за нејзината важност. Денес, повеќе од еден век подоцна, оваа линија повторно добива на значење.

Обновената рута сега овозможува враќање на популарните меѓународни линии како што се ноќниот воз од Штутгарт и Салцбург до Венеција, како и познатиот „Ноќен млазен“ што вози од Минхен до Рим, сите сега повторно возат низ спектакуларниот пејзаж на Алпите.

Бјорн Бендер, претседател на компанијата „Рејл Јуроп“, истакнува дека ова е клучната врска што ја поврзува Баварија со Италија и Словенија.

Во декември се очекува отворањето на новиот тунел Коралм, што значително ќе го скрати патувањето помеѓу Виена и Клагенфурт.

Патување без брзање

Рутата води јужно од Салцбург низ долината на реката Залцхах, а вистинската алпска драма започнува кај Шварцах. Возот се искачува до Бад Гаштајн, поранешен луксузен спа-центар од хабсбуршката ера, познат по своите лековити извори и магична архитектура.

Потоа влегува во познатиот тунел Тауерн – краток, но историски значаен премин низ планинскиот масив. По седум минути темнина, патникот одеднаш се наоѓа во сончевата Корушка, каде што пејзажите добиваат медитерански тон. Патот продолжува до Вилах и понатаму кон Италија и Словенија.

Интересно е што возовите на оваа рута ретко надминуваат брзина од 80 км/ч. Токму затоа, се вели, ова патување не треба да се брза. Секој поглед низ прозорецот вреди да се обрне внимание.

Европа се поврзува повторно – побавно, но поубаво

Отворањето на железницата Тауерн е дел од пошироката ревитализација на алпските железници.

Рутата помеѓу Франција и Италија, „Монте Сенис“ која беше затворена поради лизгање на земјиштето, е повторно во функција.

Нова линија Реилџет го поврзува Минхен со Анкона, а достапна е и директна врска Варшава-Риека.

Во свет на брзи возови и кратки летови, овие рути нè потсетуваат на шармот на побавно, но позначајно патување – кога самото патување беше подеднакво важно како и дестинацијата.

Зачлени се на нашиот е-билтен