Wizz Air очекува да ги прошири своите операции и од Скопје и од Охрид, надоградувајќи ги неодамна објавените нови линии од земјата. Нискобуџетната компанија ќе воведе услуги од македонскиот главен град до Барселона, Лион и Штутгарт, заедно со нова рута од Охрид до Базел, откако ќе обезбеди државни субвенции за нивно лансирање.
Извршниот директор на Wizz Air, Јожеф Варади, кој го посети Скопје минатата недела, рече: „Ние сме во Македонија веќе извесно време и во суштина она што сега го гледате во земјата е во голема мера она што го воспоставивме и испорачавме во однос на туристичката инфраструктура за Македонски народ и за оние кои сакаат да дојдат да ја посетат Македонија. Мислам дека владата може да направи различни избори за тоа како сака да го поддржи развојот на авиокомпаниите и како сака да придонесе за стимулирање на пазарот. Мислам дека нашата цел овде во Македонија е да се погрижиме да продолжиме да ја развиваме авионската инфраструктура и да го направиме патувањето достапно за луѓето“.
Варади призна дека прекините на мрежата на авиопревозникот се одразиле на македонскиот пазар, но нагласи дека Wizz Air планира да се врати со враќање на фреквенциите и линиите почнувајќи од следната година.
„Во тековната година бевме во многу посебна ситуација бидејќи некои од нашите мотори беа отповикани од производителите на мотори на проверка и, како резултат на тоа, имаме значителен дел од нашата флота на теренот. Околу 20% нашата флота е неоперативна. Значи, од 225 авиони што ги имаме во нашата флота, 45 авиони сега не работат поради овие контроли на моторот. Ќе се вратат со текот на времето, но во моментов не работат. Како резултат на тоа, моравме да направиме некои откажувања, не само во Македонија туку и низ целата наша мрежа. Оваа ситуација на моторот ќе се стабилизира. Ние сме на пресвртна точка додека зборуваме“, рече Варади.
Тој додаде: „Во 2025 година очекуваме бизнисот да порасне за 15-20%, што е значајно бидејќи во моментов превезуваме 63 милиони патници годишно. Ќе бараме речиси 75 милиони патници што треба да се превезат следната година, така што ќе создадеме можности за раст во Македонија, додавајќи некои од рутите што се прекинати, а исто така ќе разгледаме нови линии што ќе се додадат во системот“.
Извршниот директор истакна дека покрај градовите во Европската унија, „Визер“ гледа вредност во проширувањето од Македонија во другите делови на континентот и пошироко, но сепак, тој истакна дека авиокомпанијата е ограничена поради билатералните договори за воздухопловство.
„Сакаме да бидеме добри со граѓанинте и да создаваме вредност за Македонија. Проблемот со кој се соочуваме овде е дека Македонија има договор со Европската Унија во однос на Европското отворено небо, така што е неограничено да се лета меѓу Европската унија и Македонија, но кога ќе се обидете да влезете во други географски области, тие дестинации остануваат предмет на регулаторни одобренија, и тие може да станат тешки бидејќи системот работи многу поинаку од Отворено небо. Затоа нашиот фокус беше на развивање на нашата европска мрежа од Македонија, но, се разбира, доколку има други можности што би можеле да ги разгледаме, ќе ги разгледаме и тие можности“, оцени Извршниот директор на Wizz Air, Јожеф Варади.