Железничката линија Белград-Будимпешта од Коридорот 10 ќе биде отворена на 20 февруари, условите за кинеските кредити остануваат тајна

Железничката линија Белград-Будимпешта ќе биде пуштена во употреба на 20 февруари, објави унгарскиот министер за градежништво и транспорт Јанош Лазар.

Тој рече дека не може да ги открие условите на договорот за заем од Кина за изградба на линијата, бидејќи тоа е „трговска тајна што може да се објави само со согласност на двете страни“.

Унгарските медиуми потсетуваат дека специфичните финансиски параметри на заемот – камата, услови за отплата, гаранции итн. беа класифицирани со закон од страна на унгарската влада за период од 10 години во 2020 година.

Според Лазар, работите во Унгарија „напредуваат со добро темпо“, особено по забрзувањето на градежните активности во последниот период, додека во Србија делницата Белград-Суботица и српскиот дел од линијата Белград-Будимпешта веќе се завршени.

„На унгарскиот дел од железничката пруга Белград-Будимпешта, возовите треба да патуваат со брзина до 160 километри на час“, рече министерот. Тој додаде дека неодамна одобрениот заем од Европската инвестициска банка (ЕИБ) од речиси 800 милијарди форинти (околу 2,1 милијарди евра) ќе му овозможи на проектот да ја надгради железничката инфраструктура на Унгарија.

„Реконструкцијата на 1.000 километри железничка линија може да започне во блиска иднина“, нагласи Лазар, додавајќи дека финансирањето е целосно обезбедено.

Железничката линија Белград-Будимпешта не е само дел од проширената Трансевропска транспортна мрежа (TEN-T), туку и клучен елемент на кинеската иницијатива „Еден појас, еден пат“. Проектот е дел од северниот дел од Коридорот 10, кој го поврзува Медитеранот со Централна Европа преку рутата Пиреја-Скопје-Белград-Будимпешта-Виена. Проектот е остро критикуван во Унгарија бидејќи рутата не поминува низ поголеми населени области.

Кина одигра голема улога во изградбата на српските и унгарските делници преку државни компании и заеми, гледајќи го проектот како копнена алтернатива на морските транспортни правци и влезна точка на внатрешниот пазар на ЕУ. Така, линијата има двојна улога – инфраструктурна и геополитичка.

Зачлени се на нашиот е-билтен