Google и AP склучија договор за испорачување вести преку чет-ботот Gemini

Google најави дека неговиот чет-бот со вештачка интелигенција Gemini ќе испорачува ажурирани вести од Асошиетед прес откако беше потпишан договор на технолошкиот гигант со познатата новинска агенција.

Во блог пост Google објави дека AP „сега ќе испорачува вести во реално време за да помогне дополнително да се подобри корисноста на резултатите прикажани во апликацијата Gemini“.

Главниот директор за приходи на АП, Кристин Хајтман, рече дека тоа е дел од долгогодишната врска со гигантот за пребарување „заснована на соработката за обезбедување навремени, точни вести и информации за глобалната публика“.

„Задоволни сме што Google ја препознава вредноста на новинарството на АП, како и нашата посветеност на непартиско известување, во развојот на своите генеративни производи за вештачка интелигенција“, рече Хајтман во писмената изјава.

Ниту една компанија не откри колку Google ќе плати на AP за содржината. Гугл одби дополнителни коментари за тоа како ќе ги претставува вестите од АП.

Gemini, порано познат како Бард, беше одговорот на Google на побарувачката за генеративни алатки за вештачка интелигенција кои можат да составуваат документи, да генерираат слики, да помогнат во кодот на програмата или да вршат друга работа.

АП се обиде да го диверзифицира својот прилив на приходи во последниве години и во 2023 година потпиша договор со OpenAI, производител на ChatGPT, овозможувајќи и на компанијата за вештачка интелигенција да ја лиценцира архивата на вести на АП за да ги обучи идните верзии на своите системи за вештачка интелигенција. Финансиските услови на тој договор, исто така, не беа откриени, но тоа предизвика зголемен број слични партнерства помеѓу OpenAI и новинските организации ширум светот.

Во исто време, новинските организации изразија загриженост за компаниите со вештачка интелигенција кои ги користат нивните материјали без дозвола – или плаќање – и потоа неправедно се натпреваруваат со нив за приходи од реклами што доаѓаат кога луѓето користат пребарувач или кликнуваат на веб-страница за вести. Њујорк Тајмс и другите медиуми го тужеа OpenAI и други компании за вештачка интелигенција за кршење на авторските права и ги презентираа своите аргументи пред федерален судија во Њујорк.

Технолошките компании тврдат дека слободното преземање јавно достапен текст од интернет за да ги учат нивните модели со вештачка интелигенција претставува „фер употреба“ според американските закони за авторски права. Но, соочени со правни предизвици и технологија која е склона кон грешки, познати како халуцинации, компаниите за вештачка интелигенција, исто така, се обидоа да лиценцираат извори на податоци со висок квалитет за да ги подобрат перформансите на нивните производи.

Новинските агенции се во неповолна положба бидејќи технолошките компании интегрираат резимеа на информации генерирани со вештачка интелигенција во низа онлајн услуги, но таквите зделки се исто така корисни во обезбедувањето на многу потребните приходи од вестите и подобрувањето на севкупниот квалитет на информациите што луѓето ги гледаат на интернет, рече Алекс Махадеван, директор на Mediawise на Институтот Појнтер, иницијатива за дигитална медиумска писменост.

„Или потпишувате договор со компанија за вештачка интелигенција и работите со нив и некако го земате она што тие го нудат за целата ваша напорна работа, сите ваши написи, сите ваши податоци, или се борите, на начинот на кој The New York Times и други се обидуваат да направат на суд“, рече тој.

АП се гордее со тоа што е непристрасен извор на вести и нуди вести, слики, видео, аудио и интерактивни содржини директно до потрошувачите преку веб-страницата APNews.com. Но, најголемиот дел од нејзиниот бизнис доаѓа од продажба на своето новинарство на организации кои го користат.

АП доживеа голема загуба во приходите од клиентите на весниците, вклучително и губењето на Ганет и Мекклачи – двајца од најголемите традиционални американски издавачи на весници – минатата година. АП сè повеќе обезбедува други извори на приходи, вклучително и филантропско финансирање, но сè уште не е опоравена од севкупните неволји на индустријата за вести.

„АП има обилни количини на податоци и текст, што се еквивалент на злато во однос на обука на напредни генеративни модели на вештачка интелигенција“, рече Сара Крепс, професорка и директорка на Институтот за техничка политика на Универзитетот Корнел. Иако таквите зделки може да помогнат да се надоместат некои загуби на приходи, тие исто така претставуваат опасност.

„Со аутсорсирање на нивната вредност на технолошките компании, вестите може да ја отстапат контролата врз тоа како нивната работа се користи и монетизира“, вели Крепс. „Наместо да градат посилни, директни односи со читателите, тие ризикуваат да станат добавувачи на суровини за платформи кои потоа го комодифицираат и пренаменуваат нивното новинарство“.

Зачлени се на нашиот е-билтен