Нов вид гориво се појави на бензинските пумпи и донесе вистинска мала револуција: шпанската бензинска станица Репсол воведе розови „пиштоли“ за дистрибуција на гориво, што укажува на Nexa гориво, ново 100 проценти обновливо гориво достапно во бензински (светло розова) и дизел (темно розова) верзии. Досега, логиката беше едноставна: зелено за бензин, црно за дизел, а сите други варијанти беа само адитиви или специјални формулации во рамките на истата фосилна база.
Горивата Некса ја менуваат оваа слика бидејќи се произведуваат од органски отпад, употребени масла за готвење и земјоделски и шумски отпад, создавајќи гориво кое е хемиски многу слично на конвенционалното гориво, но со до 90 проценти помал јаглероден отпечаток во текот на целиот свој животен циклус.
Со ова се постигнува значително намалување на емисиите на јаглерод, се зајакнува циркуларната економија и се намалува зависноста од фосилни горива, сето тоа без потреба од какви било модификации на возилата или инфраструктурата. Како што пишува Poslovni.hr, горивата Nexa се компатибилни со сите мотори со внатрешно согорување, автомобили, комбиња, камиони, автобуси, па дури и земјоделски машини, што ги прави практично решение за брза декарбонизација, особено во секторите каде што електрификацијата не е лесно изводлива, пишува Hercegovina.info.
Розовите пиштоли на пумпите така стануваат симбол на новата фаза од енергетската транзиција, а Repsol веќе ги нуди овие горива на повеќе од 1.400 свои станици и планира дополнително да ја прошири мрежата, која има за цел да овозможи почиста мобилност без потреба од замена на постојните возила, во согласност со целта за постигнување нулти нето емисии до 2050 година. Слични решенија постојат и во Германија, како што е Klima Benzin 95, синтетичко гориво произведено од обновливи извори кое користи зелен метанол наместо фосилни деривати.
За разлика од стандардниот бензин E5, Klima Benzin 95 може да ги намали емисиите на јаглерод до 95 проценти и е целосно компатибилен со постојните мотори и инфраструктура, без технички прилагодувања и додека го одржува октанскиот број и перформансите. Иако овие случувања може да изгледаат мали, тие претставуваат клучни чекори ако сакаме да продолжиме да возиме на бензин и дизел по 2035 година, но на многу поеколошки начин.