Колку блиску беше озлогласената радио емисија „Војна на световите“ од 1938 година до современиот дипфејк?
За преработката на класична научно-фантастична приказна раскажана од Орсон Велс како радио драма се вели дека е многу ран пример за синтетички медиуми, познати и како „дипфејк“.
Дипфејковите се слики или видеа манипулирани на таков начин за да изгледаат вистински, честопати без предупредување на гледачот за манипулацијата, и тие претставуваат само еден начин на кој информациите можат да се променат за одредена цел.
Емитувањето на „Војната на световите“ од 30 октомври 1938 година го преточи научно-фантастичниот роман од Х.Г. Велс (првпат серијализиран во 1897 година) како напад во реално време врз Соединетите Држави од страна на Марсовци. Како контекст, емитувањето се случило во пресрет на Втората светска војна и веројатно предизвикало загриженост кај слушателите за состојбата на светот во тоа време.
Постоеле меѓународни загрижености за стабилноста на европските национални држави, порастот на антисемитизмот и други прашања што играле клучна улога во претстојниот шестгодишен конфликт. Радиото било главното средство преку кое многу луѓе ги добивале вестите додека се случувале, бидејќи телевизиската технологија била во повој во тоа време.
Ефектот врз слушателите од таа ера бил неочекувано реално прифатен како вистина, а некои извори велат дека слушателите верувале дека се случува напад во реалниот живот.
Сепак некои истражители на урбани легенди велат дека извештаите за паника веројатно биле „претежно лажни“ и дека предупредувањата за содржина во кои се вели дека приказната е фиктивна се појавиле четири пати за време на емитувањето. Заради тоа се верува дека сепак малку луѓе го слушале емитувањето (се емитувало во истиот временски термин како и попопуларна емисија), па затоа не можело да се случи масовна хистерија.