Нивното здружување на сребрениот екран отсекогаш имало влијание. Англискиот актер Ралф Фајнс го имаше своето деби на големото платно заедно со француската колешка Жилиет Бинош кога двајцата заедно глумеа во „Оркански височини“ (Wuthering Heights) од 1992 година, филмска адаптација на класичната книга на Емили Бронте. Сепак, ова не беше филмот од 1990-тите по кој се сеќаваме на дуото на омилената меланхолична дама на француската кинематографија и суптилниот британски актер.
Тоа ќе дојде четири години подоцна со „Англискиот пациент“. Филмот на Ентони Мингела се покажа како злато на Оскар, освојувајќи осум награди, вклучувајќи ја и онаа за најдобра споредна женска улога за Бинош за нејзината изведба како медицинската сестра Хана. Фајнс ја доби својата втора номинација за најдобар актер досега.
Сега, Бинош и Фајнс повторно се обединуваат за нивната филмска Итака. Беа потребни речиси 30 години за актерите да го споделат истиот филмски сет, исто како што на Одисеј му требаа 20 години да се врати во Пенелопа. Филмот на режисерот Уберто Пазолини „Враќањето“ е заснован на Хомеровата епопеја за враќање на „човекот од многу средишта“ на неговиот остров, каде што времето ги промени работите до таа мера што херојот ќе мора да ја собере сета своја храброст да го врати своето семејство и кралството.
Овој пат, Фајнс и Бинош, како Одисеј и Пенелопа, заедно со Пазолини, беа главни гости на 65. Филмски фестивал во Солун, кој ќе трае до 10 ноември. Двајцата актери исто така беа наградени со почесен Златен Александар, по специјалната проекција на „Англискиот пациент“.
„Враќањето“ е особено интересен за грчката публика не само поради темата, туку затоа што е уште една голема меѓународна копродукција (Италија, Франција, Англија и Грција) што се снимаше во оваа земја, на локации на Крф. и во крајбрежниот град Килини, во западниот дел на Пелопонез.
Грчката продуцентска куќа вклучена во овој филм е Херетик, која исто така учествуваше во снимањето на „Триаголник на тагата“ на Рубен Остлунд (кој доби Златна палма за во Кан во 2022 година). Филмот вклучува сцена снимена на популарната плажа Чилиаду на Евија.
„Не можете да имате филм со Одисеја како нејзина тема што не е снимен во Грција“, вели Јоргос Карнавас, извршен директор на Heretic, ко-основач и продуцент на „Враќањето“. Тој вели дека кога станува збор за претставата на палатата на Итака во филмот „Го гледаме Ангелокастро во далечните кадри“, византискиот замок сместен на највисокиот врв на северозападниот брег на Крф. „Снимките од околината и внатрешноста на ѕидовите на палатата доаѓаат од [францскиот] замок Килини [Члемуци]“, додека внатрешните сцени се снимени во Рим.
Изборот на овие локации не беше случаен од страна на режисерот, кој потроши многу време обидувајќи се да ги најде вистинските места за неговиот филм. „Тој е еден од најпрецизните режисери со кои сме работеле. Го бараше година и пол и се обидуваше да најде каде да ја изгради својата „загатка“, вели Карнавас.
Снимањето на локација секогаш функционира подобро за самите актери, вели Карнавас. Што се однесува до Крф, продуцентот вели дека тој често бил избран бидејќи има многу вегетација, има некои ненаселени делови и нема ветерни турбини, што го прави идеален амбиент за филмови од периоди. „Сега е многу тешко да се снима на „примитивна локација“. Тие имаат тенденција да исчезнат, а во некои години ќе биде уште потешко да се снимаат широки агли за да се раскажуваат приказни кои се одвиваат, на пример, пред Христа“.
„Враќањето“, сепак, веќе ги направи своите први важни патувања. Премиерата ја имаше на филмскиот фестивал во Торонто во септември и се подготвува да исплови за САД на 6 декември. Филмот е продаден речиси низ целиот свет, овозможувајќи им на гледачите да ја знаат, не само Итака на Одисеј и Пенелопа, туку и величествени предели на Крф и Килини.
„Враќањето“ ќе ја име премиерата во грчките кина на 28 ноември.