Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

МОН: Годинава се обезбедени и дистрибуирани 1,4 милиони учебници

Обезбедувањето на учебници за учениците од основните и средните училишта како
процес под надлежност на повеќе институции и тела, под координација на
Министерството за образование и наука, годинава е значително унапреден. Тоа го
потврдува фактот што преку откуп на учебници за кои министерството не ги поседува
авторските права и преку печатење на оние кои се во сопственост на МОН, досега во
2023 година обезбеден е тираж од 1.374.324 учебници. Над 98% од нив, се веќе
дистрибуирани.

За споредба пред 5 години, односно во 2018 година беа набавени 823.604 учебници. Во
2019 се набави тираж од 655.934 учебници, во 2020 вкупно 732.634 учебници. Во
учебната 2021/2022 година се набавија вкупно 748.421 учебници. Податоците
покажуваат дека учебникот како едно од основните полагала за совладување на
наставната материја по сите предмети е значително подостапен, за разлика од минатите
години.

Информираме дека учебниците од прво до петто одделение, за кои МОН ги поседува
авторските права годинава се целосно набавени и испорачани до училиштата, исто
како и учебниците од седмо до деветто одделение, кои пак, се во сопственост на
издавачки куќи. За шесто одделение, одобрени се учебниците по природни науки,
македонски и албански јазик, чија дистрибуција ќе заврши во текот на следната недела.
Одобрен е и учебникот по математика и по завршување сите постапки, ќе може да се
печати и испорача.

Важно е да се истакне дека по 15тина години, за прв пат се обезбедени нови учебници
по 150 предмети во средното стручно образование, но и во гимназиското. И тие исто
така, етапно се печатат и испорачуваат до училиштата, согласно искажаните потреби
преку електронска апликација на министерството, пред почетокот на учебната година.

Учебникот е едно од наставните средства што се користи за постигнување на целите на
воспитно-образовниот процес и треба да овозможи постигнување на националните
стандарди на знаење, учење со разбирање и подигнување на креативноста,
иновативноста и критичкото размислување кај учениците. Изработката на квалитетен
учебник е комплексен процес што зависи од повеќе фактори, независни од системско
влијание. Но, МОН ќе продолжи и во иднина навремено да ги спроведува своите
надлежности, согласно правната регулатива и да се заложува за обезбедување на
квалитетни учебници за сите ученици.

Треба да знаете
Moже да ве интересира