Малопродажниот сектор во Италија беше сериозно погоден, со рекорден број на затворања во 2024 година. Според Италијанската стопанска комора, во минатата година затворени се 61.000 продавници, додека отворени се само 23.000. Ова ја прави 2024 година најлоша за италијанскиот малопродажен пазар од 2014 година.
Затворањата се одразуваат на поширок тренд што трае веќе неколку години. Од 2014 до 2024 година, повеќе од 140.000 малопродажни бизниси, вклучувајќи барови, киосци и продавници за храна, ги затвориле своите врати, според податоците на Конфесерченти, Италијанската асоцијација на мали и средни претпријатија.
Малите и средни претпријатија во Италија се соочуваат со огромен притисок. Италијанската асоцијација на трговци предупредува дека, доколку овој тренд не се промени, постои ризик до 2034 година да нема нови отварања на продавници. Падот на бројот на мали бизниси не е само економски проблем, туку и културен, кој може да влијае на локалните заедници и да ја промени начинот на кој луѓето купуваат.
Подемот на големите корпорации и се поголемото владеење на е-трговијата се главните фактори што придонесуваат за пропаѓањето на помалите, локални продавници. Италијанската асоцијација нагласува дека целосното преземање на пазарната моќ од страна на големите компании би можело да има негативни последици за потрошувачите, намалувајќи ја разновидноста на малопродажниот пазар.
Ако не се преземат значајни реформи, Италија може да го изгуби својот уникатен малопродажен пејзаж, што ќе доведе до губење работни места и намалување на услугите што многу мали, семејни бизниси ги обезбедуваат. За многу заедници, овие мали продавници не се само места за купување стоки – тие се интегрален дел од локалниот живот.
Знаците за предупредување се јасни: без суштински реформи, малопродажниот сектор во Италија може да не се опорави до претходните нивоа, а шармот на локалните продавници наскоро може да стане минато.