Додека некои завршуваат во музеи, а други добиваат нов живот како необични сместувачки капацитети на платформи како Airbnb, огромен број застарени авиони, тенкови, хеликоптери и возови остануваат – заборавени и оставени на тестот на времето.
Овие „гробишта за машини“ сè повеќе станува сериозен еколошки и логистички проблем низ целиот свет.
Од воени авиони во степите на Украина и Русија, до хеликоптери во сибирските бази и стари автобуси во пустината Аризона, огромни отпади од возила што некогаш биле од витално значење за индустријата, војската или транспортот може да се најдат низ целата планета
Овие напуштени гиганти често не можат целосно да се рециклираат, па затоа остануваат на отворено, загадувајќи ја почвата и подземните води со токсични супстанции како што се нафта, гориво и тешки метали.
Еден таков пример е забележан оваа година во поранешниот каменолом Вајт Мос во Алсагер, во англиската област Чешир.

Постои вистинска мала флота од напуштени дизел локомотиви од класата DB Cargo 60 – првично донесени за реновирање и пренамена.
Сепак, се чини дека проектот е одложен, а возовите се оставени да ‘рѓосуваат.
Глобален феномен што се шири
Гробиштата на застарени машини не се нов феномен – најпознатото такво место е базата Дејвис-Монтан во Аризона, позната и како „Коскеното јадро“, каде што има над 4.000 американски воени авиони.
Слични сцени може да се видат во Еритреја, каде што старите тенкови остануваат како потсетник на војните, или во Казахстан, каде што бескрајните полиња кријат делови од вселенски ракети од советската ера.
Заборавен отпад – или идни атракции?
Иако изгледаат како проблем, ваквите места понекогаш стануваат туристичка атракција, особено за љубителите на историјата, механиката или индустриската археологија.
Сепак, екологистите предупредуваат.
Доколку не се создаде системско решение за отстранување и рециклирање на овие машини, светот би можел да се соочи со огромно загадување за кое ќе плаќаат генерации.