Машките возачи за Uber и Lyft ги тужат компаниите поради функција што им овозможува на корисниците да повикуваат само жени возачи, пишува денеска магазинот Тајм.
Двојните групни тужби тврдат дека функциите – кои следеа по илјадници тужби за сексуално вознемирување и напад против Uber и Lyft во текот на годините – ги ограничиле економските можности за мажите и ги дискриминирале поради нивниот пол.
Адвокатите што ги застапуваат тужителите тврдат дека машките возачи „се дискриминирани и добиваат помалку и различни возења отколку што би добивале без политиката“. Тие тврдат дека политиката „го зајакнува родовиот стереотип дека мажите се поопасни од жените“.
Калифорнија има едни од најсилните закони против дискриминација во земјата. Тужбата ги обвинува и Uber и Lyft за кршење на Законот Унру, закон за граѓански права во Калифорнија кој „експлицитно забранува дискриминација врз основа на пол од страна на деловните претпријатија“.
Тие бараат 4.000 долари отштета по машки возач во Калифорнија за кршење на државниот закон.
TIME контактираше со Uber и Lyft за коментар.
Двајца возачи беа застапени како тужители во секоја тужба за двете компании, но тужбите проценуваат дека стотиците илјади машки возачи за споделување на возење би можеле да бидат опфатени со колективната тужба.
Тужбите беа дочекани со разочарување од некои корисници на функцијата, кои велат дека е од витално значење за безбедноста.
„Едноставно се чувствувам побезбедно и поудобно со жена возач“, изјави 28-годишната Селест Хуарез за TIME. „Имав многу непријатни искуства со машки возачи претходно. Особено кога излегував на женска вечер.“
Хуарез рече дека ја користи опцијата „Женски преференции“ на Uber цело време откако беше воведена и рече дека мисли дека тужбите се „погрешни“.
„Како жена, станува збор за мојата безбедност и за тоа да стигнам до мојата дестинација без никакви последици или несакани сексуални додворувања. Со оваа опција, се чувствувам многу побезбедно и не се грижам дали ќе стигнам дома доцна или не“, рече таа.
„Убер“ ја објави програмата што им овозможува на жените возачи и патници да се возат со други жени во јули, а оттогаш е воведена во Сан Франциско, Лос Анџелес и Детроит во текот на летото.
„Низ САД, жените возачи ни кажаа дека сакаат опцијата да биде споена со други жени на патувањата“, соопшти компанијата во своето соопштение. „Ги слушнавме – и сега воведуваме нови начини да им дадеме уште поголема контрола врз тоа како возат и возат.“
Функцијата за прв пат ја воведе „Убер“ во 2019 година во Саудиска Арабија по пресвртниот закон со кој им се дава право на жените да возат.
Програмата „Women+ Connect“ на Lyft започна во 2023 година во Соединетите Американски Држави, нудејќи им на жените и небинарните возачи возења со возачи од ист пол, со прв пристап во Чикаго, Феникс, Сан Диего, Сан Франциско и Сан Хозе.
Неколку непрофитни организации ја поддржаа одлуката на Lyft во тоа време, вклучувајќи ја Кампањата за човекови права, Националното здружение на жени извршители на спроведување на законот (NAWLEE) и Комитетот за безбедност во сообраќајот на Националното здружение на шерифи.
„Lyft воведува инклузивен производ во време кога толку многу компании се воздржуваат од експлицитно вклучување на трансродовите и небинарните лица“, рече Џеј Браун од Кампањата за човекови права кога Lyft ја објави програмата. „Women+ Connect е изграден со намера да го направи споделувањето на возила подобро за жените и небинарните патници. Кога споделувањето на возила е подобро за овие луѓе, тоа е подобро за сите, а ние во HRC стоиме зад тоа.“
Сепак, „Убер“ и „Лифт“ тврдат дека програмата била „многу барана“ од жените и небинарните корисници на нивните апликации и дека целта е да се зголеми чувството на безбедност кај овие корисници.

