Почнува кампањата за Оскар на „Приказната за Силјан“

Агенцијата за филм на Северна Македонија ќе издвои 100.000 евра за да ја поддржи оскаровската кампања на документарниот филм „Приказната за Силјан“ на Тамара Котевска, кој е македонски кандидат во категоријата долгометражни документарци. Средствата се дел од вкупен промотивен буџет од околу 700.000 евра, што го носи и печатот на „Нешенл џеографик“, партнерот што стои зад кампањата на американскиот пазар.

В.д. директорот на Агенцијата за филм, Сашко Мицевски, објаснува дека износот од 100.000 евра е значаен за земја со мал филмски буџет и го нарекува „фантастична сума“ во споредба со државите од регионот. Според него, поддршката е повеќе од финансиска инјекција – таа е јасен сигнал дека државата застанува зад проект кој веќе добил меѓународно признание и реални шанси да влезе во потесниот избор за Оскар.

Мицевски потсетува дека успесите на македонската кинематографија во последните години не се изолиран случај. Документарниот филм „Сите го викаат Реџо“ на Ибер Деари е прикажан на повеќе од 40 фестивали, „Диџеј Ахмет“ на Георги Унковски настапил на над 70 фестивали и освоил 29 награди, а филмот „Мајка“ на Теона С. Митевска ја отвори официјалната селекција „Хоризонти“ на фестивалот во Венеција. Овие примери, како што нагласува, покажуваат дека домашните автори можат да се наметнат и во најконкурентните програми.

И покрај, како што вели, неповолните услови и турбуленциите во работењето на Агенцијата за филм во периодот од 2021 до 2024 година, авторите и продуцентите останале „жилави“ и продолжиле да развиваат амбициозни проекти. Оваа година се истакнува како особено плодна: во тек се или се подготвуваат за снимање играниот филм „Биста/Збогум, Копакабано“ на Милчо Манчевски, „Човек против јато“ на Тамара Котевска, „Потстанар“ на Марко Ѓоковиќ и „Договор“ на Сенад Абдули.

Дополнително, веќе се исплатени средства за проектите „Тајната на голиот рид“ на Игор Алексов и „Мравките го спасуваат светот“ на Марјан Гавриловски, а се подготвува поддршка и за „Ајал“ на Арбен Тачи. Целта е продукциските екипи да имаат поголема предвидливост во финансирањето и да можат навремено да го испланираат снимањето и промоцијата.

Предлог-буџетот на Агенцијата за филм за 2026 година изнесува 263 милиони денари, односно околу 4,3 милиони евра. Од тие средства се финансираат нови филмски проекти преку редовните конкурси, филмски фестивали и серијали, но и промотивни активности во странство. Во таква рамка, издвоените 100.000 евра за оскаровската кампања на „Приказната за Силјан“ претставуваат значителен удел од средствата наменети за меѓународна промоција и видливост на македонскиот филм.

Со оваа одлука Македонија влегува во скапа, но престижна трка. Оскаровската кампања подразбира сериозни вложувања во маркетинг, специјални проекции, учество на фестивали и присуство во медиумите на клучните пазари, пред сè во САД. Државната поддршка, засилена со логото на „Нешенл џеографик“, треба да ги зголеми шансите „Приказната за Силјан“ не само да остане на долгиот список, туку и да се доближи чекор поблиску до номинација во документарната категорија.

Зачлени се на нашиот е-билтен