Речиси половина од сите нови градски автобуси продадени во Европската унија (ЕУ) во 2024-та година се без емисија на штетни гасови. Ова ги прави автобусите еден од првите успеси на блокот во однос на спроведувањето на т.н. Зелен договор, пишува „Clean Technica“.
Продажбата на нови автобуси со нулта емисија ги засенуваше прогнозите на „Transport & Environment“ од минатата година. Ова се должи на побрзото од очекуваното прифаќање на автобусите со горивни ќелии, што претставува 3% од новите градски автобуси во ЕУ во 2024-та година. Автобусите на батерии доминираат на пазарот со удел од 46 отсто.
Овој успех се должи и на новата европска регулатива, која испрати јасен пазарен сигнал дека деновите на дизел автобусите се одброени, така и на политиките на ниво на градот, како што е назначувањето на зони со нулта емисија. Како резултат на тоа, пазарот на градски автобуси многу побрзо се движи кон еколошки прифатливо решение отколку она што се бара според директивата на ЕУ за чисти возила и стандардите за јаглерод диоксид за камиони и автобуси.
Со оваа стапка на раст, градските автобуси ќе постигнат целосна електрификација до 2027-ма година. За жителите на градовите тоа значи потивки улици и почист воздух, истакнуваат од „Clean Technica“.
Европскиот пазар за нови градски автобуси го предводат Холандија, Финска и Исланд, каде 100% од продажбата се електрични возила до 2024-та година.
На најголемите пазари (со продажба од над 1.000 автобуси годишно), Шпанија е лидер со 57 отсто учество, пред Италија со 44 отсто. По нив следуваат Франција (33%) и Германија (25%).
Градските автобуси со водородни горивни ќелии напредуваат, удвојувајќи го својот удел на пазарот до 2023-ра година до скоро 3% во 2024-та година. Интересно, нивниот влез во 2024-та година беше ограничен на големите пазари, додека тие постигнаа одреден напредок на помалите пазари во последниве години. Во Холандија, водородниот погон сочинува 20% од новите градски автобуси во 2021-ва година, но нивниот удел се намалува на 13% во 2022-ра година, на 5% во 2023-та година и во 2024-та година нема ниту еден нов водороден автобус.
Рангирање за периодот 2021-2024 година
Холандија води во Европа, со помалку од 1% од новите градски автобуси во земјата со дизел. Следат Финска, Норвешка и Данска со учество на електрични автобуси од 97%, 95% и 93% соодветно. На петтото и шестото место се Исланд (82%) и Луксембург (81%), соодветно.
Бугарија е на седмото место по удел на електрични градски автобуси во регионот за периодот 2021-2024 година. Овој погон претставува 67% од продажбата на нови автобуси во земјата.
Веднаш по Бугарија, на осмото место, е Романија со 64 отсто удел во електричните градски автобуси.
Шест земји преминуваат значително побавно кон градски автобуси со нулта емисија од остатокот од Европа: Австрија, Чешка, Унгарија, Естонија, Словачка и Хрватска.