Велика Британија би можела да воведе драстично ограничување на брзината на градските улици, според најново истражување. Британската фондација за безбедност во сообраќајот (RSF) објави студија која препорачува ограничување од само 16 км/ч (10 mph) во одредени зони, што предизвика бројни реакции во јавноста.
Според извештајот на RSF, ова многу ниско ограничување треба да се применува на сите улици околу училишта и болници, како и во близина на големи спортски, општествени и културни настани. Целта на предложената мерка е спречување на смртни случаи и намалување на бројот на сериозни повреди во сообраќајни несреќи.
За полесно разбирање, брзината од 16 км/ч е приближно еднаква на брзината на рекреативен тркач или побавен велосипедист. Ова значи дека автомобилите во одредени зони би морале да се движат значително побавно од сегашните ограничувања во урбаните средини.
Фондацијата RSF во своето истражување истакнува дека предложените ограничувања се базираат на физичките закони и кршливоста на човечкото тело. Покрај ограничувањето од 16 км/ч во најосетливите зони, во извештајот се предлага ограничување од 32 км/ч (20 mph) на сите други улици каде автомобилите споделуваат простор со велосипедисти и пешаци, дури и каде што постојат посебни велосипедски патеки.
Алијансата на британски возачи ја критикува оваа препорака. Во медиумските извештаи се наведува дека претставниците на ова здружение ја сметаат идејата за толку ниско ограничување на брзината за неприфатлива.
Воведувањето на вакви ниски ограничувања би имало значително влијание врз времето на патување во градовите. Постојат загрижености дека тоа може да доведе до зголемување на сообраќајните гужви.
Во извештаите се наведува дека RSF го поврзува својот предлог со политиката „визија нула“, која се заснова на уверувањето дека никаква смртна последица во сообраќајот не треба да се смета за прифатлива. Слични примери веќе постојат – Велс неодамна воведе основно ограничување од 32 км/ч (20 mph) во населени места.
Интересно е што првото ограничување на брзината за моторни возила во Велика Британија било токму 16 км/ч (10 mph), воведено далечната 1861 година. Од тогаш ограничувањата значително се менувале, во чекор со развојот на технологијата и сообраќајната инфраструктура.
Според податоци од британски истражувања, значителен дел од возачите веќе ги пречекоруваат сегашните ограничувања. Останува да се види дали овој радикален предлог ќе биде прифатен или властите ќе најдат рамнотежа меѓу безбедноста и ефикасноста во сообраќајот.