Лиценците и здравјето на граѓаните се на линија, продолжува борбата помеѓу стоматолозите и МЗ

Стоматолошката комора уверува дека во нејзината работа нема утврдени неправилности. Од таму велат дека изминатиот период биле направени повеќе надзори од Министерството за здравство, ДСЗИ, УЈП и други инспекторати, и дека записниците не нотираат пропусти — ни во делот на јавните овластувања. Претседателот Марјан Денковски додава дека наводите за незаконитости се однесуваат на минати години и најавува разговори со поранешното раководство, како и средба со Лекарската комора околу континуираната едукација.

Од другата страна, министерот за здравство Азир Алиу најави дека ресорот ги презема надлежностите за лиценцирање на стоматолозите. Според него, надзорот врз документите открил сериозни процедурални и содржински пропусти: едукации преку нерегистрирани здруженија, сертификати што неправилно се користеле за продолжување лиценци, ретроактивни договори, акти без потпис и игнорирање на судски одлуки. Министерството го претставува потегот како почеток на реформа која треба да ја врати довербата и да гарантира усогласување со современи стандарди; споменати се и индиции за финансиски злоупотреби.

Во ваков судир на толкувања, клучното прашање не е само кој е формално „во право“, туку како ќе се обезбеди правна предвидливост за стоматолозите и за пациентите. Ако Комората навистина има чисти записници, тие треба да се објават јасно и транспарентно. Ако Министерството констатира системски пропусти, јавноста очекува конкретни факти и рокови за нивно отстранување, а не општи квалификации. Суштината е во три нешта: недвосмислени правила за континуирана едукација, проверлив и правичен процес на лиценцирање и отчетност за секоја одлука што погодува нечиј професионален статус.

До конечен расплет, теретот го носат ординациите и пациентите. Прекин во лиценцирањето или префрлање на надлежности без јасен протокол лесно може да создаде тесни грла: доцнење на документи, неизвесност за работните процеси и, на крај, ризик од намален пристап до услуги. Затоа, потребни се брзи, писмени и јавни упатства со прецизни чекори — кој што прави, во кој рок и со која документација. Сѐ друго е простор за сомнеж и за нова криза на доверба.

Зачлени се на нашиот е-билтен