Возачите често забораваат дека автомобилите, освен гориво, трошат и масло – особено бензинските мотори. Кај поновите турбо-бензинци со мала зафатнина, потрошувачката на гориво е умерена, но маслото може да се троши побрзо. Најнезгодно е кога тоа ќе се случи додека сте на пат, а немате резервно масло за долевање.
Што тогаш? Дали да продолжите со возење или веднаш да застанете?
Експертот Стефан Ранковиќ, специјалист за производство на масла, објаснува дека возењето без масло е најлошата опција – тоа може да предизвика сериозни оштетувања на моторот.
Најдобро е да застанете на првата бензинска пумпа и да се обидете да најдете масло со исти карактеристики како она што е препорачано за вашиот мотор. Но, шансите да најдете ист производител, тип и вискозност се мали, па затоа треба да изберете најмалку ризична комбинација.
Што може да се меша, а што не?
Постојат три типа на масло: минерално, полусинтетичко и синтетичко.
- Полусинтетичкото масло е мешавина од првите две и може да се комбинира и со минерално и со синтетичко.
- Најбезбедна е комбинацијата полусинтетичко (10W-40) со синтетичко (5W-40), бидејќи нивните својства се слични.
- Минерално (15W-40) и синтетичко (5W-40) не се препорачува да се мешаат.
Кога станува збор за вискозност, ако се мешаат масла од ист тип (на пр. два синтетички), но со различна густина, тоа обично нема сериозни последици – ќе добиете „средна“ вискозност која може да трае до сервисот.
Сепак, најдобро е секогаш да се држите до препораките на производителот, бидејќи само така моторот има оптимална заштита.
Што значат ознаките ACEA и API?
Сите масла имаат ознаки за квалитет, најчесто ACEA (европска) или API (американска).
- Ако вашиот мотор бара ACEA C1, тогаш користете C1 – не C2.
- Ако, сепак, ставите C2 во мотор кој бара C1, тоа нема да направи штета. Но, обратното може да биде ризично, бидејќи моторот можеби нема доволна заштита при големо оптоварување.
Што ако маслото е од друг производител?
Ако имате масло со ист тип, вискозност и ниво на квалитет, но од друг бренд, нема причина за грижа. На пример, ако користите синтетичко ACEA C3, 5W-30, може да долеете исто такво масло од друг производител без проблем.
Кога и да е можно, останете доследни на истото масло кое се користи при редовниот сервис и заменувајте го заедно со филтерот. Така обезбедувате најголема сигурност и долг век на моторот.
