Брисел испрати јасен сигнал за железничкото поврзување Скопје–Софија. Претседателот на Европскиот совет Антонио Кошта и еврокомесарката Марта Кос јавно го поздравија потпишувањето на договорот за подготовка, изградба и оперативност на меѓуграничниот железнички тунел на Коридор 8 – чекор што, како што порачаа, носи регионален просперитет, подобри билатерални односи и посилна безбедност. Договорот во Ѓуешево го парафираа вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски и неговиот бугарски колега Гроздан Караџов.
Пораката од Брисел не е само протоколарна. Со истакнувањето на економските и безбедносни бенефити – Коридорот 8 е дел од пошироката европска логистика меѓу Јадранот и Црното Море – Кошта и Кос го ставаат проектот под европска лупа, што подразбира поголема отчетност за роковите, трошоците и стандардите на двете страни од границата. Македонската страна одамна го третира ова како стратешки приоритет; со формалниот договор, темпото и квалитетот на изведбата стануваат следниот тест.
Во суштина, потегот го затвора најчувствителниот дел од трасата – тунелот Деве Баир–Ѓуешево – и го претвора политичкиот наратив за „поврзување“ во инженерска операционализација. Останува јавната работа: транспарентен календар на градежните фази, синхронизирани тендери и редовни извештаи за напредок – мерки без кои европските пофалби лесно се претвораат во застој на терен.

