БГНЕС: Сомнителни компании на тендерот за Ѓуешево-границата со Северна Македонија

Во јавната набавка за изградба на последната железничка делница од 2,4 километри помеѓу Ѓуешево и границата со Северна Македонија – проект со проценета вредност од 114 милиони лева без ДДВ (60 милиони евра) – понуди се добиени од четири кандидати, според регистарот за јавни набавки, објави бугарската агенција БГНЕС.

Најевтината понуда е онаа на конзорциумот „Ѓуешево 2025“, кој ги обединува „Трејс Груп Холд“ и „ВДХ“, кој нуди имплементација за 97,97 милиони лева без ДДВ.

Уште две понуди се под проценетата вредност – на „Геострој“ АД (речиси 111 милиони лева без ДДВ) и на ДЗЗД „Конзорциум Инженеринг Рејлвеј Инфраструктура Софија 2025“ (113,7 милиони лева без ДДВ). Најновото спојување ги вклучува ЗМБГ ЕАД, Еуростил ЕАД и кинеската компанија Тианџин Оубаивеј Ко., компанија ориентирана кон трговија. Компанијата во своите публикации го споменува своето учество во железнички проекти во Ангола, но нема потврдени податоци за реално искуство во изградбата на железници. ZMBG е познат првенствено во областа на отпадот, комуналните услуги и зимското одржување на патиштата, но без јавно познато искуство во изградбата на железници. Eurostill се дефинира како производител на врати.

Највисоката понуда е од DZZD „Европска станица Ѓуешево 2025“, во која се вклучени Parsek Group EOOD, Infra Rail Bulgaria EOOD и PIMK OOD – достигнува речиси 139 милиони лева без ДДВ.

Нарачката опфаќа целосен дизајн и изградба на делницата, како и модернизација на станицата Ѓуешево, која треба да ги преземе функциите на гранична патничка и товарна станица, во согласност со стандардите на Шенген зоната.

Рокот за имплементација е до крајот на 2028 година, при што последните 420 метри пред тунелот ќе останат надвор од овој распоред. Избраната компанија или конзорциум ќе има рок од 830 дена.

Коридорот број 8 треба да го поврзе Јадранското Море со Црното Море преку Италија, Албанија, Северна Македонија и бугарските пристаништа. Има стратешко значење за воената мобилност на НАТО и економскиот развој на балканскиот регион. Железничкото поврзување меѓу Бугарија и Северна Македонија, во една или друга форма, е проект стар 150 години.

Зачлени се на нашиот е-билтен