Некои деца пијат количина енергетски пијалоци еквивалентна на 35 еспреса и 1 кг шеќер: Европратениците сакаат построга регулатива

Членовите на Европскиот парламент ја разгледуваат регулацијата на енергетските пијалоци за малолетници, истакнувајќи ги здравствените ризици и потребата од повеќеслоен пристап.

Поради загриженоста за здравствените ризици како што се кардиоваскуларните заболувања, дијабетесот, анксиозноста и нарушувањата на спиењето, членовите на Европскиот парламент дадоа сигнал за отвореност кон регулацијата на енергетските пијалоци за малолетници на европско ниво.

„Недостатокот на ограничувања во многу земји-членки значи дека децата слободно се изложени на овие производи“, истакна европратеничката Тили Мец за време на дебатата за енергетските пијалоци што се одржа пред Комитетот за безбедност на храната (ENVI) на Комитетот за животна средина. Политичарката од Зелената партија на Луксембург, која е и членка на Комитетот за здравство (SANT), додаде дека само предупредувачките етикети не се доволни, со оглед на големото рекламирање насочено кон малолетници преку социјалните мрежи, инфлуенсерите и спортските настани.

Регулативата во Европа е сè уште разновидна. Франција, Данска, Германија, Латвија, Литванија, Шведска, Полска, Романија и Унгарија веќе применуваат ограничувања за возраст за продажба, додека Чешка и Португалија планираат слични мерки. Сепак, минималната возраст варира од држава до држава.

Според организацијата за заштита на потрошувачите „Фудвоч“, препорачаниот максимален дневен внес на кофеин за тринаесетгодишно дете со тежина од 50 кг е 150 мг, приближно еквивалент на двојно еспресо.

Сепак, експертите поканети на состанокот истакнаа дека малолетниците често консумираат значително повеќе. Клиничарот и научник од Минхен, Феликс Оберхофер, изјави дека големите потрошувачи пијат најмалку седум литри месечно, што одговара на околу 35 еспреса и еден килограм шеќер.

Пратеникот од социјалистите Витенис Андриукаитис, исто така член на ENVI и SANT, подвлече дека кога станува збор за регулација, „не постои универзално решение кое веднаш би ги решило сите проблеми“.

Наместо тоа, тој повика на повеќеслоен пристап што би вклучувал образование, регулатива за маркетинг, целни ограничувања, даночни олеснувања и забрани за консумирање на одредени места, како што се училиштата.

Индустријата нагласува мерки за саморегулација

Претставник на индустријата на состанокот, италијанскиот член на Здружението за безалкохолни пијалоци на UNESDA Europe, Assobibe, се спротивстави на новата регулатива, нагласувајќи ги доброволните обврски на секторот.

„Исто така, постојат мерки за саморегулација усвоени од индустријата, и на кои сме горди, кои ги сметаме за точни и одговорни“, рече Џанџакомо Пјерини, претседател на Assobiba.

Тој нагласи дека членовите на UNESDA промовираат енергетски пијалоци „на деца под 13 години“, дека не ги продаваат во основни и средни училишта и избегнуваат рекламирање во или околу училишните згради.

По состанокот, UNESDA испрати соопштение во кое генералниот директор Никола Ходак изрази жалење што „дискусијата главно се базираше на идеолошки позиции и селективно толкување на некои студии“.

Здружението повика на научни прегледи спроведени од органите за безбедност на храната ширум светот, вклучително и Европскиот орган за безбедност на храната (EFSA), кои ја потврдија безбедноста на состојките на енергетските пијалоци.

Ставот на Комисијата е неутрален

Во 2015 година, EFSA заклучи во своето експертско мислење дека единечните дози на кофеин до 200 мг и дневните внесови до 400 мг се безбедни за возрасни.

Сепак, комисијата изјави дека податоците на агенцијата се недоволни за да се утврдат безбедни дневни ограничувања за деца и адолесценти. Сепак, беше одлучено дека единечните дози што се безбедни за возрасни можат да бидат безбедни за помладите луѓе, бидејќи тие го метаболизираат кофеинот со приближно иста брзина.

Комисијата, исто така, нагласи дека законот на ЕУ веќе бара предупредувачки етикети на пијалоците со висок процент на кофеин и им дозволува на земјите од ЕУ да ја регулираат продажбата и рекламирањето на енергетски пијалоци, вклучително и ограничувањата за возраст за лица под 18 години, „доколку е научно оправдано и во согласност со правилата на Договорот за функционирање на ЕУ“.

Зачлени се на нашиот е-билтен