Полска планира да отвори мега-аеродром под ново име – Порт Полска во 2032 година.
Сообраќајниот центар, сместен помеѓу Варшава и Лоѓ, треба да прима 40 милиони патници годишно. Ова го става во иста категорија со аеродроми како Лондон Хитроу и Истанбулскиот аеродром.
Проектот беше одобрен во 2017 година, но по него следеше корупциски скандал.
Сегашниот полски премиер, Доналд Туск, избран во 2023 година, вети дека ќе му даде на проектот „нов почеток“.
Тој претходно изјави дека аеродромот „целосно ќе го револуционизира патувањето низ целата земја, но и надвор од границите“.
„Најголемиот сообраќаен центар во регионот“
Полското пристаниште е дизајнирано како порта кон Европа и еден од најголемите сообраќајни центри во регионот.
Властите издвоија 131 милијарда полски злоти (30 милијарди евра) за изградбата, а почетокот на работите е планиран за 2026 година.
Мега-аеродромот е оценет како пресвртница за патување во регионот. Авиокомпаниите ќе ги поврзуваат главните меѓународни дестинации, додека брзите железнички врски ќе ги превезуваат и патниците до клучните градови како што се Краков, Гдањск и Вроцлав.
Се очекува дека околу 40 проценти од патниците ќе дојдат на аеродромот со воз, особено од Варшава, што е патување кое трае околу 20 минути. Ќе се изгради автопат што ќе го поврзува аеродромот со остатокот од земјата.
„Авиони од целиот свет, 24 часа на ден; најголемиот транспортен центар во регионот; најбрзата железничка мрежа во Европа – ова е она што го градиме“, рече Туск минатата недела.
Аеродромот првично се викал Централно комуникациско пристаниште (Centralny Port Komunikacyjny – CPK), но бидејќи бил поврзан со обвинувања за корупција, било одлучено да се започне одново и да се добие ново име.
Извештаите укажуваат дека претходната популистичка влада продала 160 хектари земјиште клучно за изградба на приватна компанија.
Како ќе изгледа новиот полски аеродром?
Огромна парцела од 2.585 хектари е одобрена за изградба. Аеродромот ќе има две паралелни писти, долги околу 4.000 метри. Трета и можеби четврта писта се планирани за подоцнежна фаза.
Патнички терминал и железничка станица ќе бидат изградени веднаш до пистите.
Дизајнот на сообраќајниот центар го води британското архитектонско студио „Foster + Partners“.
Просторот ќе ги обедини трите главни начини на транспорт – воздушен, железнички и патен – и ќе служи како место за собирање на патниците пред патување или додека чекаат да пристигнат посетителите.