СДСМ тврди: тендер во Пошта од 1,2 милиони евра за фирма блиска до ЗНАМ

Тендерот во Пошта од 1,2 милиони евра повторно ја отвори старата, но никогаш затворена дилема: како државни претпријатија со хронични загуби избираат изведувачи за скапи, долгорочни услуги – и кој ја сноси политичката и институционалната одговорност кога јавноста ќе добие впечаток дека условите важат „за едни“, а не „за сите“.

Опозицискиот СДСМ денеска излезе со прес-конференција на која тврди дека АД „Пошта на Северна Македонија“ склучила договор за хигиенско одржување и чистење со фирмата „БС Клининг увоз-извоз ДООЕЛ Скопје“, во вредност од околу 1,2 милиони евра за период од 24 месеци. Според податоците објавени во медиумите, договорот е во висина од 73.160.000 денари со ДДВ, а проценетиот приход од договорот за две години е 1.189.593 евра.

Клучната теза на СДСМ е дека фирмата, основана на 10 јули 2024 година, во моментот на аплицирање немала вработени, немала реализирани претходни договори и не го исполнувала „прагот“ што, според нив, го барала тендерската документација: минимум три претходни договори за хигиенско одржување, најмалку 50 вработени и минимални годишни приходи во последните три години. Дополнително, СДСМ посочува дека во групната понуда се појавува и подизведувач „Серта“, што, според нив, отвора сомнеж за „заобиколување“ на условите преку партнер со искуство.

Најексплозивниот дел од обвинувањето се однесува на сопственичката структура: според наводите, дваесетина дена по доделувањето/финализирањето на постапката, на 24 ноември 2025 година како нов сопственик се појавува Сашо Петровски, кој е советник од „Движење ЗНАМ“ во Општина Кисела Вода. Во медиумските извештаи се наведува и дека фирмата го добила тендерот на 15 октомври 2025 година, а Петровски станал член на Советот на Кисела Вода на 5 ноември 2025 година – временска линија која, сама по себе, не докажува незаконитост, но ја храни перцепцијата за политичка блискост и „проектна“ фирма создадена за конкретна јавна набавка.

Поштата, пак, реагираше дека станува збор за „неточни, тенденциозни и политички мотивирани“ тврдења и дека постапката е спроведена целосно согласно Законот за јавни набавки, со „јасни, транспарентни и проверливи критериуми“.Институцијата нагласува и дека одржувањето хигиена со сопствени вработени е укинато како практика уште во 2005 година и дека услугата со години наназад се обезбедува преку јавни набавки на 24 месеци, бидејќи моделот со внатрешен кадар е финансиски и организациски неизводлив.

Зачлени се на нашиот е-билтен