Холивуд се соочува со својата најголема работна акција од 1960 година, бидејќи актерите започнаа штрајк во четвртокот, придружувајќи им се на десетици илјади писатели на забавни содржини кои се во пикет линија од јуни. Здружението на телевизиските актери и Здружението на писатели на Америка велат дека нивните барања имаат за цел да ги заштитат своите членови во ера на брзи промени и несигурност за забавната индустрија, предизвикани од фактори како што се ширењето на стриминг, колапсот на благајните и вештачката интелигенција.
Повеќе пари
И писателите и актерите се залагаат за промени во компензацијата за да се земе предвид зголемената инфлација, намалувањето на резидуалите – парите заработени кога делото повторно се користи, како на пример во синдикатот – и намалената должина на ТВ-сезоната што ја фаворизираат многу платформи за стриминг. (На пример, претпоследната сезона на „Пријатели“ на НБЦ која се емитуваше во 2003 година, имаше 24 епизоди; хитот на Нетфликс од 2020 година „Бриџертон“ имаше само осум.)
За писателите: Проблемите со платите во голема мера се поврзани со загриженоста за преносот и употребата на „мини соби“ (повеќе за ова подолу), но барањата на ВГА исто така се обидуваат да ја зајакнат заштитата и компензацијата за писателите кои се повеќе се ангажираат во пократки сезони со долготрајна плата во подолг временски период. Здружението сака да види минимални стапки во индустријата, познати како МБА, да се применуваат за писатели кои работат на програми за комедии „создадени за нови медиуми“ и да ја ограничат употребата на извадоци, за кои писателите не се платени.
За актерите: Комбинацијата од застарени договори и брзо менување на медиумскиот пејзаж значи нарачки за пократки сезони и подолги паузи помеѓу сезоните. Сето тоа „ги отежнува нашите членови да постигнат и одржуваат начин на живот од средната класа работејќи како изведувач“, според веб-страницата на САГ-АФТРА. Исто така, постои загриженост за тоа како правично да се компензираат актерите за користењето на нивните сличности создадени од вештачката интелигенција.
Ограничување на употребата на вештачка интелигенција
Употребата на вештачката интелигенција ги рангираше и писателите и актерите, кои сметаат дека неконтролираната употреба на технологијата е „егзистенцијална закана“, според Ендрју Саскинд, вонреден професор на одделот за филм и ТВ на Универзитетот Дрексел, кој претходно поминал 30 години во индустријата. како независен писател, продуцент и режисер.
„Ставот на писателите беше дека ниеден наративен материјал не може да биде со вештачка интелигенција, а ставот на продуцентите беше „ајде да се среќаваме еднаш годишно и да разговараме за статусот на вештачката интелигенција и да видиме до каде сме“, рече Саскинд. „Но, писателите знаат во моментот кога вештачката интелигенција може да се користи, таа ќе се користи за нивна замена“.
Саскинд рече дека иако студијата генерално биле поподготвени да преговараат за платата, вештачката интелигенција е област каде што писателите и актерите не можат да си дозволат да се продаваат кратко, велејќи синдикатите не поставиле доволно цврста линија кога домашното видео, ДВД и стриминг го ажурираше моделот за остатоци.
За писателите: ВГА нашироко се обидува да ја ограничи употребата на вештачка интелигенција за да го зачува бројот на можности за писателите – и да се осигура дека вештачката интелигенција не може да се користи за создавање некомпензирана содржина од оригиналното дело на писателот. Режисерот Џастин Бејтман го претстави тоа сценарио во неодамнешниот авторски текст за Њусвик:
„Можете да очекувате и обука на програми за вештачка интелигенција на постари, хит ТВ серии со цел да се создадат нови сезони“, напиша Бејтмен, повикувајќи се на ситкомот „Семејни врски“ од 1980-тите, во кој таа глуми. „Семејните врски“, на пример, имаа 167 епизоди, кои опфаќаат седум сезони. Програма за вештачка интелигенција лесно може да се обучи за ова за да се создаде осма сезона“.
За актерите: САГ-АФТРА бара заштита за нивните членови од користење на нивната сличност, глас или изведби без нивна согласност или без надомест. Во ЧПП за овластувањето за штрајк, синдикатот рече дека способноста на вештачката интелигенција да ги имитира овие креативни изрази веќе се покажала како „реална и непосредна закана за работата на нашите членови“.
Дополнително, здружението сака да ги спречи студијата да можат да обучуваат вештачка интелигенција да создаваат нови претстави од постоечката работа на актерот.
„АИ е очигледно потенцијална егзистенцијална закана за актерите, во зависност од тоа како ќе се користи“, рече Саскинд, професор на Дрексел. „Студијата би можеле да речат: „Каква е штетата во правењето нов филм на Кери Грант, кого повредува?“ Но, можеби тоа му наштетува на неговиот углед“.
Промена на начинот на кој функционираат аудициите со самоснимки
Синдикатот на актерите е загрижен за практиката на самоснимени аудиции што брзо го замени долгогодишниот систем на аудиција.
Авто-лентите, во кои изведувачите се снимаат себеси, процветаа за време на делот за заклучување на пандемијата на коронавирус, при што многумина рекоа дека е удобно како секое виртуелно интервју за работа.
Но, како што се одолговлекуваше пандемијата, некои актери ги зголемија продукциските вредности на нивните авто-ленти, трошејќи пари на работи како висококвалитетно осветлување, изнајмени простори и професионални услуги. Синдикатот е загрижен дека се поставува нов стандард каде актерите ќе треба да плаќаат се попревисоки суми.
„Преместувањето на оптоварувачките и неразумно тешките аудиции со самоснимки значи дека нашите членови работат понапорно од кога било, принудени да ги преземат трошоците за аудиција кои отсекогаш биле одговорност на кастингот и продукцијата“, се вели во делот ЧПП на САГ-АФТРА. веб-страница.
Запирање на употребата на пишување „мини-соби“
Во Холивуд, терминот „мини-соба“ ја опишува сè почестата практика на користење на мало јадро писатели за да се одржува шоу заедно додека ангажирате други писатели неколку недели одеднаш. Овој пристап задржува помалку писатели на долгорочниот платен список, додека повеќе од нив остава на работни места без голема сигурност.
Емитувањето на емисиите често опфаќаа од 20 до 24 епизоди по сезона, на писателот од персоналот ќе му се гарантираат околу осум до 10 месеци работа, рече Саскинд. „И да се биде околу сите епизоди, им нуди на писателите можност да растат, бидејќи тие се таму за пишување сценарија, тие можат да видат претпродукција, можеби да видат постпродукција; така што тие ќе научат продукција и можеби еден ден ќе станат продуценти или водители“, рече тој.
Во случај на мини-соби и пократки стриминг емисии, вработувањето на писателот може да трае само неколку недели, а не месеци, принудувајќи ги да се тркаат за нова работа повеќе пати годишно.
„Ако имаш само 10 недели во шоу во кое порано имаше осум месеци, каква кариера можеш да имаш? – рече Саскинд.
„Вашингтон пост“ ги анализираше податоците на Здружението на писателите на Америка во мај, кои покажаа дека писателите од персоналот- најниската титула за писател – работат просечно од 20 до 25 недели годишно, гарантирајќи минимален неделен приход од 4.546 долари. Тие носат дома околу две третини од платата по такси и даноци.
Писателот на „Game of Thrones“ Џорџ Р.Р. Мартин ги нарече мини-собите „гнасни“ во блог пост: „Одбивањето на AМПТП да им плати на писателите да останат со нивните емисии преку продукцијата – како дел од РАБОТАТА, за која тие треба да бидат платено, не како турист – не само што е погрешно, туку е и неверојатно кратковидно“.
Скот Роу, портпарол на Алијансата на филмски и телевизиски продуценти, изјави за Де Пост во мај дека барањето на синдикатот „во реалноста е квота за вработување што е некомпатибилна со креативната природа на нашата индустрија“, додавајќи: „Ние не се согласуваме со примена на едно решение за сите емисии кои се уникатни и различни во нивниот пристап кон креативното екипирање“.
(Извор: Frontline)