Што знаеме за „Threads“, апликацијата која претендира да го „убие“ Твитер

„Мета“ го лансираше Threads во пресрет на уште еден турбулентен период на Твитер, кој наметна ограничувања за гледање твитови викендов, потег што делумно го обвини за собирање податоци од компании кои градат модели со вештачка интелигенција.

По неколкумесечна тајна работа, сопственикот на Фејсбук „Мета“ ја објави апликацијата „Threads“, клон на Твитер кој може да предизвика пресврт во светот на социјалните медиуми.

„Threads“ моментално е достапна само во САД и Велика Британија, а може да се преземе во „Apple App Store“ и „Google Play Store“. Апликација изгледа неверојатно слична на Твитер, но со неколку клучни разлики благодарение на претежно популарните постоечки услуги на „Мета“.

Апликацијата доаѓа во неверојатно нестабилно време за Твитер. По повеќе од половина година контроверзии, егзодус на огласувачи и корисници кои бегаат во потрага по попријателски дом, Твитер успеа да наиде на уште еден огромен камен на сопнување непосредно пред објавувањето на „Threads“. За време на викендот, Твитер спроведе бизарна промена која привремено го ограничи бројот на објави што им беше дозволено да ги видат корисниците. Компанијата рече дека тоа е неопходен потег како одговор на ботови и спам, иако многу критичари претпоставуваат дека тоа всушност е резултат на технички дефект. Без оглед на причината, прекинот ја зголеми веројатноста веќе фрустрираната корисничка база на Твитер да проба алтернативна апликација, пишува магазинот „Gizmodo“.

Во еден поглед, „Threads“ се соочува со тешка битка. Апликацијата не е достапна во ЕУ, барем не сè уште, поради регулаторни проблеми што може да го отежнат или оневозможат лансирањето на апликацијата во Европа.

Меѓутоа, во САД, многумина предвидуваат дека „Threads“ ќе забележи непосреден успех благодарение на неговата вградена заедница и популацијата на корисници на социјалните медиуми гладни за ново место за објавување. Марк Закерберг има долга историја на „позајмување“ идеи од туѓи апликации и нивно претворање во огромни хитови.

„Threads“ во првите четири часа од објавувањето има пет милиони регистрирани корисници, објави Гардијан.

Брендовите како Билборд, ХБО, НПР и Нетфликс имаа поставени профили во рок од неколку минути по лансирањето. Мета рече дека првичните поддржувачи на славните личности ги вклучувале Шакира и Гордон Ремзи, а неодамнешниот извештај сугерира дека и се обратиле на Опра Винфри и на Далај Лама, пишува Гардијан.

„Business Insider“ објави дека некои креатори на содржини добиле ран пристап со очекување дека ќе го промовираат фактот дека целосно станале верни на „Threads“.

На корисниците на „Threads“ ќе им треба сметка на Инстаграм за да се логираат. Откако ќе се регистрираат, можат да изберат да ги следат истите сметки што ги следат на Инстаграм, доколку и тие се приклучиле на новата апликација.

Апликацијата визуелно многу наликува на Твитер, иако некои од формулациите се променети, со ретвитови наречени „репости“ и твитови наречени „threads“.

Објавите на „Threads“ може да бидат долги 500 знаци, во споредба со 280 за повеќето корисници на Твитер, а видеата во должина до пет минути и објавата може да се сподели како врска на други платформи. Корисниците можат да не следат, да блокираат, ограничуваат или пријавуваат други. Корисниците исто така можат да ги филтрираат одговорите со одредени зборови во нив.

„Мета“ го лансираше Threads во пресрет на уште еден турбулентен период на Твитер, кој наметна ограничувања за гледање твитови викендов, потег што делумно го обвини за собирање податоци од компании кои градат модели со вештачка интелигенција.

Во следните објави на Threads, Закерберг се осврна на тие предизвици.

„Мислам дека треба да има апликација за јавни разговори со 1 милијарда+ луѓе на неа. Твитер имаше можност да го направи ова, но не успеа. Се надеваме дека ќе го сториме тоа“, напиша тој.

Реакциите на дебито во средата се движеа од претпазливост до ентузијазам, многумина ја пофалија неговата леснотија на користење, а некои велат дека Илон Маск треба да биде загрижен. Други истакнаа дека брзата интеграција на апликацијата со Инстаграм покажа колку моќна стана „Мета“. Голем дел од разговорот, иронично, се одвиваше на Твитер, каде во средата навечер беше во тренд хаштагот „Threads“.

Веста за претстојното откривање на „Threads“ од страна на Закерберг резултираше со тоа што основачот на Фејсбук и Маск очигледно се согласија на тепачка во кафез околу ова прашање, иако не е одреден датум за неверојатната конфронтација.

„Мета“ го опиша „Threads“ како „нов, посебен простор за ажурирања во реално време и јавни разговори“, чија цел е „да го земе она што Инстаграм најдобро го прави и да го прошири на текстуални пораки, создавајќи позитивен и креативен простор за изразување на вашите идеи“. Твитер има база на корисници од повеќе од 250 милиони, додека Инстаграм, како што објави Си-Ен-Би-Си, наводно има 2 милијарди корисници.

„Мета“ истакнува дека апликацијата исто така ќе личи на ривалите на Твитер, како што е „Mastodon“, кој се заснова на децентрализирана платформа која ќе дозволи сметките да се префрлаат на други услуги. Во него се вели: „Работиме на тоа „Threads“ да ги направиме компатибилни со отворените, интероперабилни социјални мрежи за кои веруваме дека можат да ја обликуваат иднината на интернетот“.

Оттаму соопштуваат дека планираат да ги направат „Threads“ компатибилни со „ActivityPub“, технологија која исто така го поткрепува „Mastodon“ и им овозможува на социјалните мрежи да бидат интероперабилни, што ќе им овозможи на корисниците на „Threads“ да ги преземат своите сметки и следбеници на други апликации поддржани од „ActivityPub“.

Од „Мета“ велат дека корисниците би можеле да престанат да ја користат апликацијата „Threads“ и да ја префрлат својата содржина на друга услуга што ја користи истата основна технологија – како што е „Mastodon“. „Нашата визија е дека луѓето кои користат компатибилни апликации ќе можат да следат и да комуницираат со луѓето на „Threads“ без да имаат сметка на „Threads“, и обратно, воведувајќи нова ера на разновидни и меѓусебно поврзани мрежи. Како и со Мастодон, „Мета“ предвидува формирање на мини-заедници со свои стандарди на заедницата и политики за умереност.

„Мета“ нема да прифаќа реклами на „Threads“ барем за оваа година, дознава Гардијан. Во моментов, главниот извор е мешавина од содржини што ги следат корисниците, како и содржина препорачана од алгоритмот. Во моментов нема планови да им се дозволи на луѓето тоа да го ограничат само на луѓето што ги следат. Луѓето ќе ги задржат своите кориснички имиња од Инстаграм, намалувајќи ја можноста луѓето да ги „оцрнуваат“ корисничките имиња на профиллте со висок ранг.

Свесни за критиките од политичарите и активистите за безбедноста на децата на својата платформа, „Мета“ направи секој корисник на „Threads“ од Обединетото Кралство што е под 18 години неговиот приватен профил да може да го гледаат само луѓе што корисникот ги одобрува.

Мајк Проулкс, истражувачки директор во фирмата за анализа Форестер, рече дека „Threads“ е „уште еден“ копирачки потег, но дека бил лансиран во време на „врвна фрустрација кон Твитер“, иако пазарот за конкурентски Твитер веќе е преплавен со алтернативи како што се „Hive“, „Bluesky“. и „Mastodon“. „Ова служи само да ја разбие базата на корисници на Твитер кои бараат алтернативи“, рече тој.

Подготви: Ј. Ѓ. (Фронтлајн)

Треба да знаете
Moже да ве интересира