Додека светот на работата брзо се менува под влијание на вештачката интелигенција и новите бизнис модели, членовите на младите – Генерацијата Z и Милениумците – преиспитуваат не само што сакаат да прават, туку и зошто го прават тоа.
Ново глобално истражување на Deloitte, во кое учествуваа повеќе од 23.000 испитаници од 44 земји, открива дека младите луѓе ширум светот денес не бараат само работа, туку бараат рамнотежа, развој и цел.
Кариера да, но по ваши услови
Според истражувањето на Deloitte, за младите луѓе денес, кариерниот напредок е важен, но тие се помалку привлечени од менаџерските позиции како крајна цел. Само шест проценти од членовите на Генерацијата Z наведуваат дека нивната примарна цел е да достигнат лидерска позиција. Наместо тоа, тие повеќе ценат работна средина што им овозможува да учат, да се развиваат и да одржуваат рамнотежа помеѓу работата и животот.
Иако ова може да изгледа како недостаток на амбиција на прв поглед, истражувањата покажуваат токму спротивното, тие сакаат да растат, но со поддршка. Менторството, инспирацијата и јасната насока на развој се поважни за нив отколку класичниот менаџмент што се фокусира само на задачите.
Сè повеќе присутна вештачка интелигенција
Со сè пошироката примена на генеративната вештачка интелигенција, дури три четвртини од испитаниците од двете генерации очекуваат дека нивниот начин на работа ќе се промени веќе во текот на следната година.
Затоа, младите луѓе интензивно се фокусираат на развојот на вештини, и технички и „помеки“, како што се емпатијата, комуникацијата и лидерството. Во свет каде што технологијата ги презема рутинските работни места, меѓучовечките вештини стануваат повредни од кога било.
Кога одлучуваат за работа, младите луѓе сè повеќе го бараат таканаречениот „ефект трифекта“ – комбинација од финансиска сигурност, лично значење и ментална благосостојба. Сепак, оваа рамнотежа не е лесна за постигнување. Речиси половина од испитаниците од двете генерации изјавиле дека не се чувствуваат финансиски сигурни. Без стабилен приход, потешко им е да се чувствуваат исполнето и со цел, покажуваат истражувањата.
Во исто време, дури 89 проценти од Генерацијата Z и 92 проценти од Миленијалците веруваат дека чувството за цел е клучно за нивното задоволство од работата и целокупната благосостојба. Но, значењето за нив не мора да значи „промена на светот“. За некои, важно е директно да придонесат во општеството преку својата работа, додека други сакаат да заработат доволно за да придонесат надвор од работата, преку активизам, волонтирање или поддршка на заедницата.
Менталното здравје како основа на сè
Податоците, исто така, укажуваат на силна врска помеѓу психолошката стабилност и искуството со смислата во работата. Меѓу оние кои го оцениле своето ментално здравје како позитивно, повеќе од две третини веруваат дека нивната работа има пошироко значење и придонес кон општеството. Меѓу оние со полошо ментално здравје, тој број паѓа на помалку од половина.
Истражувањето на Deloitte покажува што работодавците треба да слушаат сè почесто – младите луѓе не сакаат само да „работат за да живеат“ или „живеат за да работат“. Тие бараат работа каде што можат да напредуваат, но и да останат свои. И во таа рамнотежа лежи нова дефиниција за успех.