Кандидатот на ВМРО–ДПМНЕ за градоначалник на Скопје, Орце Ѓорѓиевски, најави пакет интервенции во Сарај и кањонот Матка, насочени кон уредување на пристапната инфраструктура, паркирањето и заштитата на природната средина. „Со заедничка визија и со народот, Сарај ќе прерасне во гордост на Скопје, а Матка ќе стане пример за одржлив туризам и вистинско место за уживање и живот,“ изјави Ѓорѓиевски, пренесоа неколку редакции. Планот вклучува и осветлување на локалитетот, реконструкција на главната улица и монтажен паркинг кај Матка, како и мерења и санации за намалување на притисокот од викенд-туризмот врз природните вредности.
Во рамки на обиколката во населбите и локалитетите покрај реката, Ѓорѓиевски оствари средба со риболовни здруженија од Скопје, кои ги нарече „вистински чувари на реките“, најавувајќи дека заштитата и чистењето на речното корито ќе бидат приоритет, со редовни акции и координација меѓу градските и државните служби. Пораките доаѓаат во пакет со пошироката програма за сообраќај и безбедност – „Визија: Нула несреќи“, во која, според јавните настапи, до 2030 година се планира редизајн на критични улици и крстосници и подобрување на сигнализацијата и осветлувањето на чувствителни коридори.
Во последните денови од кампањата, Ѓорѓиевски често ги поврзува еколошките и туристичките ветувања со инфраструктурни интервенции и паркирање во приградските атракции. На социјалните мрежи ги сумираше намерите: монтажен паркинг кај Матка, осветлување и реконструкција на главната улица кон локалитетот, со напомена дека ќе следува и контролиран режим на пристап во шпиц-термини за да се избегнат метежи и паркови на диво.
Најавите за Сарај и Матка се надоврзуваат на претходно промовираните „седум столбови“ на програмата и визијата „Скопје 2025–2045“, каде што клучни точки се јавниот превоз, безбедноста во сообраќајот, пристапноста и инклузијата. Ѓорѓиевски тврдеше дека „за 72 часа Скопје ќе блесне“ по преземање на функцијата – теза што ја поврзува со итни комунални чистења и засилена теренска логистика, додека за капиталните зафати (како уредување на приодите до Матка) најавува проектни постапки и фазни рокови.
Засега не се објавени технички документи со буџетски распон и рокови по фази за најавените зафати кај Матка (паркинг, осветлување, реконструкција), ниту модел за управување што би го ограничил ефектот на „туристичкиот притисок“ врз кањонот во викенд-термини. Од изборниот штаб најавуваат дека деталните спецификации ќе се објавуваат како дел од презентациите по населби. Во јавната дебата останува прашањето за типот на паркинг-решение (привремено/трајно, монтажно/конструктивно), сообраќајниот режим на приодите и капацитетот на постојната инфраструктура за да се избегнат нови тесни грла и загадување.