Социјалните мрежи умираат бавно во море од ботови и длабоки фејкови

Социјалните мрежи умираат бавно во море од ботови и длабоки фејкови, додека Твитер – сега X – се претвора во хаотичен лавиринт од радикализирани ботови, слики генерирани од вештачка интелигенција и море од длабоки фалсификати, додека Фејсбук продолжува да го полни својот бескраен резервоар од слики подобрени од вештачка интелигенција, псевдо-инспиративни за да ја хипнотизира својата публика.

Додека Инстаграм, ТикТок и Јутјуб се јаваат на бранот на сè похимерични и апсурдни видеа родени во прегреани екоцидни центри за податоци – дали е можно да ја доживуваме смртта на социјалните медиуми?

Мета и ОпенАИ неодамна објавија нови социјални платформи исполнети со кратки видеа генерирани од вештачка интелигенција. Технолошките компании се обидуваат да го убедат светот дека општеството копнее по оваа содржина генерирана од машини. Но, додека рекламите зборуваат за „револуција“, интернетот почнува да изгледа како депонија од бучава, лаги и глупости – а луѓето полека се повлекуваат.

Според анализа објавена во Фајненшл Тајмс, која опфаќа 250.000 луѓе во 50 земји, употребата на социјалните медиуми постојано опаѓа. Врвот беше во 2022 година; Оттогаш, времето што луѓето го поминуваат на нив се намали за речиси 10%. Во развиените земји, корисниците над 16 години поминуваат просечно 2 часа и 20 минути дневно на социјалните мрежи – и оваа бројка продолжува да се топи. Падот е најзабележителен кај младите: тинејџерите и луѓето во раните дваесетти години веќе бараат на друго место свое дигитално присуство.

Причината? Социјалните мрежи одамна престанаа да бидат социјални. Тие станаа алатки за пасивно скролување – помеѓу досадата и вознемиреноста. Вистинските разговори и врски се заменети со „doomscrolling“ – очајното барање смисла во бесконечен поток од ништожност.

Од 2014 година, процентот на луѓе кои велат дека ги користат социјалните медиуми за да останат во контакт со пријателите, да се изразат себеси или да запознаат нови луѓе се намали за повеќе од една четвртина. Спротивно на тоа, бројот на луѓе кои едноставно отвораат апликации „од навика“ – за да убијат време – порасна.

Писателот и технолошки критичар Кори Доктороу ја нарекува оваа ера „сквернавење на платформи“ – фазата во која мрежите повеќе не се стремат да ги поврзуваат луѓето, туку да го одвлечат нивното внимание.

„Многу од овие апликации веќе не се вистински социјални – тие едноставно го оптимизираат времето поминато пред екранот, користејќи ги сите можни средства за да нè одржат активни уште неколку секунди и минути“, пишува новинарот Џон Берн-Мердок.

Сепак, еден исклучок е спротивен на овој тренд: Северна Америка. Таму, користењето на социјалните медиуми, особено во областите каде што напредува крајнодесничарскиот дискурс, продолжува да расте. Подемот на Доналд Трамп и сенката на Елон Маск над дигиталниот пејзаж го одржуваат интересот жив. Во 2024 година, потрошувачката во САД е веќе 15% поголема отколку во Европа.

Зачлени се на нашиот е-билтен