Семафорот со 4 бои е иднината на сообраќајот: Новата нијанса ќе го промени начинот на кој функционира сообраќајот

Семафорот со 4 бои е иднината на сообраќајот

Семафорот со 4 бои е иднината на сообраќајот

Научниците од Државниот универзитет на Северна Каролина предлагаат додавање бели светла на семафорите за да сигнализираат дека автономните автомобили го контролираат сообраќајот. Целта е побезбеден и побрз проток на возила.

Сите ги знаеме основните сообраќајни правила: црвената значи „стоп“, жолтата значи „забави“, а зелената значи „тргни“. Но, наскоро сето тоа би можело да се промени – бидејќи научниците од Државниот универзитет на Северна Каролина (Државен универзитет на Северна Каролина) предложија додавање на четврто светло на семафорот – бело.

Новото светло нема да замени ниту едно од постојните, туку ќе се користи како додаток што треба да го подобри движењето на возилата на патиштата, особено сега кога автономните (самоуправувачки) автомобили стануваат сè почести. Целта е сообраќајот да се направи побезбеден, побрз и поефикасен – и за луѓето и за паметните возила, пишуваат светските медиуми.

Што значи бело светло на семафор?

Белото светло би имало посебна функција – да го означи моментот кога автономните возила (самоуправувачки автомобили, автомобили без возач или роботски автомобили) ја преземаат контролата врз раскрсницата.

Денес, семафорите им кажуваат на луѓето кога да застанат или да тргнат, но автомобилите што се управуваат самостојно комуницираат едни со други и можат да го управуваат протокот на сообраќај во реално време многу попрецизно од луѓето.

Доколку има доволно автономни возила во близина на раскрсницата, семафорот ќе вклучи бело светло, што значи дека паметните автомобили го координираат сообраќајот. Во тој случај, возачите само ќе го следат автомобилот пред нив – ако е автономен, ќе знаат точно кога да започнат или да застанат.

Секако, класичните светла – црвена, жолта и зелена – ќе останат во употреба. Белата боја ќе се вклучи само во ситуации кога има доволен број возила што се управуваат самостојно и можат самостојно да се движат по раскрсницата.

Како функционира системот за бело светло

Новиот систем е базиран на дистрибуирана компјутерска технологија, која овозможува размена на податоци помеѓу автомобилите и семафорите во реално време.

Еве како би изгледало во пракса:

-Неколку автономни возила се приближуваат до раскрсницата.
-Тие испраќаат информации за брзината, положбата и насоката на движење до семафорот. Семафорот препознава дека има доволно од нив за независно управување.
-Бело светло се пали – знак дека автомобилите го контролираат сообраќајот.
-Возачите само треба да го следат протокот на сообраќај предводен од паметни возила.
-Кога има помалку автономни возила, белото светло се гаси и семафорот се враќа во својот стандарден режим на работа.
Овој систем би овозможил побрз проток на возила, без непотребно чекање да се сменат светлата.

Зошто да се додаде четврто светло
бел семафор

Според истражувањето на научниците од Државниот универзитет во Северна Каролина, воведувањето на бели светла значително би ги намалило застојот и сообраќајните метежи.
Студиите покажуваат дека дури и ако само 10% од возилата се автономни, доцнењата би се намалиле за околу 3%, додека во случајот со повеќето паметни автомобили, доцнењата би се намалиле до 94%!

Ова значи помала потрошувачка на гориво, помалку загадување и поголема безбедност, бидејќи возачите би имале јасен сигнал кога автономните возила ќе ја преземат координацијата.

Белото светло би претставувало знак на доверба – дека сообраќајот е под контрола и дека секој може едноставно да го следи текот на возењето.

Каде прво ќе бидат тестирани новите семафори

Тимот од Државниот универзитет на Северна Каролина веќе ги подготвува првите тестови на системот за бело светло. Експериментите ќе се спроведуваат во контролирани зони, на места каде што веќе функционираат автономни возила.

Едно од првите места за тестирање би можеле да бидат пристаништата и индустриските зони, бидејќи има многу возила, но малку пешаци. Движењата во вакви простори се повторувачки и предвидливи, што ја олеснува анализата на однесувањето на системот во реални услови.

Интересно е што научниците истакнуваат дека бојата не мора нужно да биде бела – поважно е да биде светла и лесно препознатлива. Значи, можеби во блиска иднина ќе видиме некое ново светло на раскрсниците што ќе го означи почетокот на нова ера на сообраќајот, каде што луѓето и паметните возила заедно го регулираат движењето со помош на комуникацијата – а не само бојата.

Зачлени се на нашиот е-билтен