Претставници на американската туристичка и патна индустрија предупредија дека предлогот со кој од милиони странски посетители ќе се бара да достават податоци од нивните профили на социјалните мрежи може да има „одвраќачки ефект“ врз патувањата во Соединетите Американски Држави.
Станува збор за мерка најавена минатата недела преку известување на американската влада, која се очекува да стапи во сила на 8 февруари. Според предлогот, патниците од земјите опфатени со програмата за безвизно патување ќе треба да ги наведат корисничките имиња на социјалните мрежи што ги користеле во изминатите пет години.
Американската туристичка асоцијација соопшти дека ваквата политика може да има сериозни економски последици. „Ако оваа политика биде погрешно поставена, милиони патници би можеле да ги насочат своите патувања и милијардите долари што ги трошат на други дестинации, што само би ја ослабнало Америка“, се наведува во соопштението. Асоцијацијата додава дека „неоспорно е дека оваа мерка може да има одвраќачки ефект врз патувањата во САД“.
Споделувањето на податоци од социјалните мрежи веќе е задолжително за апликантите за имигрантски и неимигрантски визи од 2019 година. Новината е што обврската би се проширила и на патниците од програмата за безвизно патување, која опфаќа 42 земји, претежно од Европа. Овие патници можат да престојуваат во САД до 90 дена без виза, но мора да пополнат формулар во рамки на Електронскиот систем за одобрување на патување (ESTA), кој со новите измени би вклучувал и податоци за социјалните мрежи.
Мерката е дел од пошироките напори на администрацијата на претседателот Доналд Трамп за заострување на проверките на странците кои влегуваат во САД. Според известувањето на Царината и граничната заштита на САД, барањето за дополнителни информации произлегува од извршна наредба потпишана од Трамп на 20 јануари, со која се бара посетителите да бидат „проверени и контролирани до максимален степен“.
Покрај податоците од социјалните мрежи, предложено е од патниците да се бараат и сите електронски адреси користени во последните десет години, како и лични податоци за родители, браќа и сестри, деца и сопружници, вклучително и имиња, датуми и места на раѓање и живеалишта. Предлогот е отворен за јавна расправа во период од 60 дена.
Американскиот Стејт департмент претходно соопшти дека од 15 декември сите апликанти за визи од типот H-1B, како и нивните зависни членови на семејството, мора да ги постават своите профили на социјалните мрежи како „јавни“, за да може да се изврши проверка на нивните објави.
САД, заедно со Канада и Мексико, ќе бидат домаќини на Светското фудбалско првенство во 2026 година, за кое се очекува да привлече туристи од целиот свет. Туристичките компании во САД сметаат на овој настан како можност за закрепнување по падот на туризмот од почетокот на мандатот на Трамп.
Во меѓувреме, администрацијата минатата недела почна да прима апликации за т.н. „златна карта“, која им овозможува на лица што ќе платат еден милион долари да добијат постојан престој во САД „за рекордно време“. На веб-страница поврзана со програмата е најавена и „платинеста карта“ за лица кои би платиле пет милиони долари, за која се наведува дека „доаѓа наскоро“.