Христијанскиот национализам е исто така тесно поврзан со авторитаризмот. Половина од приврзаниците на христијанскиот национализам и речиси четворица од 10 симпатизери рекле дека ја поддржуваат идејата за авторитарен лидер
Пишува: Роберт РАЈХ
Во случајот што се фокусира на тврдењата за погрешна смрт за замрзнати ембриони кои беа случајно уништени во клиника за плодност, врховниот суд во Алабама пресуди дека замрзнатите ембриони се „деца“ според државниот закон.
Како резултат на тоа, неколку клиники за ин-витро оплодување (ИВФ) во Алабама ги прекинуваат услугите, плашејќи се да складираат или уништат какви било ембриони.
Основното прашање е дали владата може да се меша во најинтимните аспекти од животот на луѓето – не само што ќе им забрани на луѓето да добијат услуги за ИВФ, туку и ќе им забрани да влегуваат во геј бракови, да користат контрацепција, да имаат вонбрачни раѓања, да ја прекинат нивната бременост, менување на нивниот пол, проверка на книгите што сакаат од библиотеката и обожување на Бог на кој било начин што тие сакаат (или воопшто не обожуваат).
Сите овие приватни слободи се под зголемен напад од републиканските законодавци и судии кои сакаат да го наметнат својот сопствен морал на сите други. Републиканците сѐ повеќе се во војна со основната поделба на црквата и државата во Америка.
Според новото истражување на Институтот за истражување на јавна религија и Институтот Брукингс, повеќе од половина од републиканците веруваат дека земјата треба да биде строго христијанска нација – или да се придржува до идеалите на христијанскиот национализам (21%) или да сочувствува со тие ставови (33%).
Христијанскиот национализам е исто така тесно поврзан со авторитаризмот. Според истото истражување, половина од приврзаниците на христијанскиот национализам и речиси четворица од 10 симпатизери рекле дека ја поддржуваат идејата за авторитарен лидер доволно моќен да ги задржи овие христијански вредности во општеството.
За време на интервјуто на настанот „Пресвртница“ во САД минатиот август, конгресменката Марџори Тејлор Грин (републиканка од Џорџија) рече дека партиските лидери треба повеќе да одговорат на базата на партијата, за која таа тврди дека е составена од христијански националисти.
„Ние треба да бидеме партија на национализмот“, рече таа. „Јас сум христијанка и го кажувам тоа гордо, треба да бидеме христијански националисти“.
Сè поголем број евангелистички гласачи го гледаат Трамп како второто доаѓање на Исус Христос и ги гледаат изборите во 2024 година како битка не само за душата на Америка, туку и за спасение на целото човештво. Многу од следбениците на Трамп кои упаднаа во Капитол на 6 јануари 2021 година носеа христијански симболи и знаци кои ги повикуваат Бог и Исус.
Влијателен тинк-тенк близок до Трамп развива планови да внесе христијански националистички идеи во неговата администрација доколку тој се врати на власт, според документите до кои дојде „Политико“.
Предводник на напорите е Расел Воут, кој служеше како директор на Канцеларијата за управување и буџет на Трамп за време на неговиот претседателски мандат и остана близок со него.
Воут, често посочуван како потенцијален шеф на кабинет во втората Бела куќа на Трамп, ја прифати идејата дека христијаните се нападнати и зборуваше за политиката што може да ја спроведе како одговор.
Тие политики вклучуваат забрана на имиграција на нехристијани во Соединетите Држави, поништување на истополовите бракови и забрана за пристап до контрацепција.
Во едно исто мислење во минатонеделната одлука на Врховниот суд во Алабама, главниот судија на Алабама, Том Паркер, се повика на пророкот Еремија, Настанувањето и списите на теолозите од 16. и 17. век.
„Човечкиот живот не може погрешно да се уништи без да се нанесе гневот на светиот Бог“, напиша тој. „Дури и пред раѓањето, сите човечки суштества го имаат образот божји и нивните животи не можат да бидат уништени без да се укине неговата слава“.
Пред да се приклучи на судот, Паркер беше близок соработник и сојузник на Рој Мур, поранешниот главен судија на Врховниот суд во Алабама, кој двапати беше сменет од функцијата – прво поради отфрлање на наредбата на федералниот суд за отстранување на огромен гранитен споменик на Десетте заповеди, кој тој го инсталира во зградата на државното правосудство, а потоа и затоа што им нареди на државните судии да се спротивстават на одлуката на американскиот Врховен суд за потврдување на геј браковите.
Досега, Врховниот суд на САД не ги засноваше своите одлуки експлицитно на Светото писмо, но неколку од неговите неодамнешни пресуди – одлуката со која го отфрли законот Роу против Вејд, неговата одлука во училишниот округ Кенеди во име на фудбалскиот тренер од државното училиште кој ги предводеше учениците во христијанската молитва и неговата одлука, со која се бара од државите да финансираат приватни верски училишта доколку финансираат други приватни училишта, дури и ако тие верски училишта би користеле јавни средства за верска настава и богослужба – се во согласност со христијанскиот национализам.
Но, христијанскиот национализам е неконзистентен со личната слобода, вклучувајќи ја и гаранцијата на првиот амандман дека „Конгресот нема да донесе закон со кој ќе се почитува воспоставувањето на религијата или ќе се забрани нејзиното слободно практикување“.
Можеме да бидеме навистина слободни само ако сме убедени дека можеме да си го водиме нашиот приватен живот без да бидеме надгледувани или да имаме упад од владата и можеме да практикуваме каква било вера (или недостаток на вера) што ја посакуваме без оглед на религиозните убедувања на другите.
Општество во кое еден сет на религиозни ставови се наметнува на оние кои не се согласуваат со нив не е демократија. Тоа е теократија.
Роберт Рајх, поранешен американски министер за труд, е професор по јавна политика на Универзитетот на Калифорнија, Беркли