Продажбата на возилата на Tesla во Европската унија продолжи да паѓа и во првиот квартал од 2025 година, достигнувајќи драматично ниски нивоа. Според најновите податоци на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), бројот на новорегистрирани Tesla возила е намален за впечатливи 45% во споредба со истиот период минатата година – најголем пад меѓу сите големи производители на автомобили во Европа.
Во периодот јануари – март 2025, во Европската унија биле регистрирани само 36.167 Tesla возила, додека во истиот квартал од 2024 година таа бројка изнесувала 65.774. Овој пад го позиционира Tesla како најголемиот губитник на автомобилскиот пазар во ЕУ.
И март не донесе подобрување – падот на регистрациите изнесува 36% во споредба со март 2024, што иако е нешто поблаг отколку падот во јануари и февруари (кога достигна 49%), сепак покажува дека негативниот тренд се продолжува.
Конкуренцијата расте – Tesla губи чекор
Додека Tesla се соочува со сериозни загуби, другите производители бележат раст или многу помали падови.
Volkswagen Group има раст од 4,8%
BMW е зголемен за 0,4%
Mercedes-Benz има пад од само 6,2%
Овие бројки укажуваат дека конкуренцијата станува сè посилна, особено на пазарот на електрични возила, каде Tesla долго време беше лидер.
Парадокс: Електричните возила цветаат – без Tesla
Интересно е што општиот пазар на електрични возила во ЕУ е во пораст, и тоа за 23,9% во првиот квартал, достигнувајќи 15,2% пазарно учество. Ова значи дека додека индустријата расте, Tesla конкретно губи дел од својот удел, што дополнително го отежнува нејзиниот пазарен статус во Европа.
Земји како Германија, Белгија и Данска го предводат овој раст, додека Шпанија и Италија покажуваат зголемена динамика. Единствен негативен пример е Франција, каде што продажбата на EV возила паднала за 14%, поради укинувањето на „еколошкиот бонус“ – субвенција за купување еколошки возила.
Хибридите во подем – бензинците во повлекување
Покрај електричните возила, хибридите бележат најголем раст и веќе сочинуваат 35,5% од сите нови регистрации во ЕУ. Наспроти тоа, бензинските автомобили паѓаат и сега имаат удел од 28,7%.
Сигрид де Врис, генерална директорка на ACEA, предупредува дека и покрај растот на електричниот сегмент, постои сериозен јаз меѓу климатските цели на ЕУ и реалните потрошувачки навики:
„Инфраструктурата за полнење, цените на EV возилата и различните национални политики и понатаму го кочат прифаќањето на електромобилноста во целост.“
Пазарниот удар за Tesla доаѓа во момент на зголемен надворешен притисок – од кинеската конкуренција, но и од новите технолошки стратегии на европските производители. За Илон Маск, овој развој е сериозен предизвик што може да ја редефинира позицијата на компанијата не само во Европа, туку и глобално.