Во периодот од почетокот на 2025 година до средината на годината, турските патници станаа водечки странски пристигнувања во Северна Македонија, со повеќе од 108.000 посетители. Зголемувањето на турските патувања ја нагласува зголемената популарност на балканската нација кај турските туристи, кои ја ставаат Турција на врвот на листата на меѓународни туристи во Северна Македонија. Овој тренд е паралелен со растечкиот број турски државјани кои патуваат во земјата, поттикнат од силните историски и културни врски, заедно со подобрената достапност за патување, пишува Травел енд Тур Ворлд.
Растечки бројки на туризам во Северна Македонија
Според Државниот завод за статистика на Северна Македонија, земјата пречека над 395.000 странски туристи во текот на првите шест месеци од 2025 година, што претставува значително зголемување на меѓународните пристигнувања во споредба со истиот период во претходните години. Годината започна тивко, со релативно скромни пристигнувања во јануари и февруари, но се забрза почнувајќи од март. До мај и јуни, бројките се зголемија, означувајќи го почетокот на врвот на летната туристичка сезона.
Податоците покажуваат дека иако првите месеци беа побавни, летната сезона почна да бележи поголем број посетители, што сигнализира растечка популарност на Северна Македонија како туристичка дестинација во балканскиот регион.
Трендови во турскиот туризам: Постојан пораст
Подетален поглед на месечните статистики открива јасна нагорна траекторија на турскиот туризам во Северна Македонија. Месечните пристигнувања од Турција покажаа постојан раст, што е индицирано од следниве бројки:
- Јануари: 8.510 турски посетители
- Февруари: 6.485 турски посетители
- Март: 9.380 турски посетители
- Април: 21.124 турски посетители
- Мај: 28.338 турски посетители
- Јуни: 34.366 турски посетители, што претставува рекордна бројка
Зошто турските туристи ја избираат Северна Македонија?
Растечкиот прилив на турски посетители во Северна Македонија може да се припише на неколку фактори:
Културни и историски врски: Турција и Северна Македонија делат долга историја и силни културни врски, кои датираат од отоманската ера. Културните сличности, вклучувајќи ги архитектонските знаменитости, храната и традициите, ја прават Северна Македонија привлечна дестинација за турските патници кои сакаат да истражат позната, но единствена дестинација на Балканот.
Географска близина: Локацијата на Северна Македонија во близина на Турција, исто така, игра клучна улога. Директните летови од турските градови како Истанбул до Скопјe, во комбинација со кратки растојанија за патување, ја прават земјата привлечна и погодна дестинација за турските туристи.
Прифатливо патување и гостопримство: Во споредба со другите европски дестинации, Северна Македонија нуди прифатливи опции за патување и висококвалитетно гостопримство, што ја прави привлечна опција за турските туристи кои внимаваат буџетот. Релативно ниските трошоци за храна, сместување и активности даваат силен поттик за турските посетители кои бараат добро патничко искуство
Леснотија на пристап: Со директните летови што ги поврзуваат Турција и Северна Македонија, патниците имаат корист од пократко траење на летот и леснотија на патување, што ги прави спонтаните патувања поизводливи. Оваа погодност е особено привлечна за викенд одмори или продолжени одмори.
Туристички кампањи: Двете земји работеа на промовирање на културни размени и туристички иницијативи насочени кон турскиот пазар. Промоциите околу културното наследство, историските места и природната убавина успешно ги привлекоа турските патници, особено во пролетните и летните месеци.
Поглед кон иднината: Континуиран раст на турскиот туризам
Тековниот раст на турскиот туризам во Северна Македонија сигнализира зголемена важност на земјата како туристичка дестинација на Балканот. Како што Северна Македонија продолжува да ја зајакнува својата туристичка инфраструктура, нудејќи подиректни врски, подобри услуги и уникатни културни искуства, бројот на турски посетители веројатно ќе продолжи да расте.
Понатаму, растечката важност на Балканот како туристичка точка во Европа би можела дополнително да ја зголеми привлечноста на регионот за патниците од Турција. Додека Северна Македонија работи на развој на својот туристички сектор, партнерствата со соседните земји и фокусот на подобрување на искуствата на посетителите ќе играат клучна улога во продолжувањето на овој позитивен тренд.
Влијание врз локалната економија на Северна Македонија
Бројот на турски туристи има важни економски импликации за економијата на Северна Македонија. Со зголемувањето на бројот на турски туристи што ја посетуваат земјата, се зголемува и побарувачката за туристички услуги како што се сместување, храна, транспорт и дестинации. Зголемениот туризам носи дополнителни можности за работа, поголема заработка за локалната економија и подобра економија во целина.
Покрај тоа, зголемениот турски туризам може да промовира повеќе трговски врски меѓу Турција и Северна Македонија и да ја зајакне културната дипломатија меѓу двете земји.
Други клучни земји што придонесуваат
Додека Турција го презеде водството, Германија и Србија, исто така, значително придонесоа за бројот на странски посетители во Северна Македонија. Со околу 50.000 германски посетители и 29.000 српски посетители, овие земји ја формираа следната најголема група странски туристи. Сепак, турските туристи сè уште ја задржаа својата јасна доминација, сочинувајќи го најголемиот дел од меѓународните пристигнувања. Ова укажува дека иако земјата останува привлечна за патниците од блиските земји како Србија, турските посетители го сочинуваат најзначајниот дел од странскиот туризам на Северна Македонија.
Пад на домашниот туризам
Од друга страна, домашниот туризам во Северна Македонија покажа мал пад од 2,5% во споредба со претходната година. Додека меѓународните пристигнувања се зголемија, локалниот туризам се намали, веројатно поради променливите економски услови или поголемата склоност на локалното население да патува во странство, наместо да истражува домашни дестинации.
Експертите истакнуваат дека овој мал пад на домашниот туризам може да биде поврзан и со зголемувањето на меѓународните дестинации што стануваат подостапни за локалните патници. Понатаму, фактори како што се економските притисоци, зголемувањето на трошоците за живот и поголем фокус на меѓународните искуства за одмор би можеле да придонесат за малото намалување на домашните патувања.