Европа го доби првиот патнички воз без возач: Користи вештачка интелигенција, а проектот беше поддржан од Европската Унија (ВИДЕО)

Европа го доби првиот патнички воз без возач. Користи вештачка интелигенција, а проектот беше поддржан од Европската Унија

Европа го доби првиот патнички воз без возач. Користи вештачка интелигенција, а проектот беше поддржан од Европската Унија
Во неговиот развој се инвестирани повеќе од осум милиони евра, а возот моментално сообраќа првиот викенд од секој месец, а планирано е да се прошири возниот ред по завршувањето на фазата на тестирање.

Во Чешка, официјално започна со работа првиот европски патнички воз без возач на отворена железница. Ова е револуционерно достигнување што означува голем чекор во примената на вештачката интелигенција (ВИ) во железничкиот сообраќај, објавува Дојче Веле.

Автономниот воз наречен „Едита“, развиен од технолошката компанија AŽD Прага, користи камери, ласерски скенери и напредни алгоритми на ВИ за препознавање пречки и безбедно управување при возење.

За разлика од претходните автономни возови што работеа во затворени системи како метрото, „Едита“ функционира во реални услови, реагирајќи на временските промени, животните и непредвидените ситуации на железницата.

Оваа технологија е базирана на Европскиот систем за контрола на возови (ETCS), а проектот беше поддржан од Европската Унија. Во неговиот развој се инвестирани повеќе од осум милиони евра, а возот моментално сообраќа секој прв викенд во месецот, а планирано е да се прошири возниот ред по завршувањето на фазата на тестирање.

Автомобили и минибуси без возачи

Ова не е прв пат да се појави превозно средство без возач, напротив. Во нашето соседство, во Хрватска, на почетокот на оваа година започна изградбата на првиот производствен погон за автономни автомобили. Оваа фабрика ќе го произведува Верн, автономно електрично роботско такси, именувано по познатиот француски писател Жил Верн.

Автономните возила се возила што можат да се движат без возач, користејќи напредни сензори, вештачка интелигенција и разни технологии за навигација и донесување одлуки во сообраќајот. Овие возила можат да препознаваат пречки, сообраќајни знаци, пешаци и други возила и да реагираат во реално време без потреба од човечка интервенција.

Шпанската престолнина има и аргументи за автономен транспорт. Имено, првиот целосно автономен електричен минибус произведен во Шпанија неодамна отиде на тест возење во срцето на Мадрид. Возилото без возач веќе превезува патници низ познатиот парк Каса де Кампо, а експертите веруваат дека таквата технологија би можела да го реши растечкиот проблем со недостигот на возачи низ цела Европа.

Од 15 септември, овој целосно електричен и автономен автобус произведен домашно циркулира низ еден од најголемите паркови во Мадрид, како дел од пилот-проект што заеднички го спроведуваат Градската транспортна компанија (EMT) и Технолошкиот центар за автомобилска индустрија на Галиција (CTAG).

Целта на проектот е да се тестира технологијата за автономно возење во реални услови на сообраќај.

Минибусот може да прими до 12 патници и сообраќа во работните денови, од понеделник до петок, помеѓу 12:00 и 17:00 часот.

Автономните возила како овој минибус би можеле да бидат одговорот на растечкиот проблем со недостигот на професионални возачи во Европа. Иако Мадрид во моментов не се соочува со овој предизвик, експертите веруваат дека оваа технологија би можела да им помогне на градовите што имаат проблеми во критичните зони.

„Моментално немаме проблеми со вработување, но гледаме можност да ја подобриме безбедноста и ефикасноста на јавниот превоз“, вели Чакон.

Оваа технологија може да помогне во таканаречените „жаришта“ каде што овие проблеми се поизразени.

Зачлени се на нашиот е-билтен