Еуро 7 прописи го тресат автомобилскиот свет – цените на половните возила ќе скокаат

Европската Унија воведува најстроги еколошки стандарди досега – „Еуро 7“. Возилата ќе мора да бидат значително почисти, но и поскапи. Додека Германија и Франција веќе ги менуваат производствените линии, Македонија и регионот сè уште немаат план што ќе прават со старите автомобили што наскоро ќе бидат „протерани“ од ЕУ.

Од 1 јули 2026 година, Европската Унија воведува нов сет на правила за автомобилите – „Еуро 7“ стандарди, кои ќе ја променат логиката на целата индустрија.
Овој пат, не се контролира само издувниот гас, туку и прашината што ја создаваат кочниците и гумите, како и реалните емисии на CO₂ при долготрајно користење на возилото.

Тоа значи дека автомобилите ќе мораат да бидат опремени со нови филтри, поиздржливи системи за издувни гасови и нови материјали – нешто што директно ќе ја зголеми нивната цена.

Во Германија – шок и страв од поскапувања

Германските медиуми предупредуваат дека со „Еуро 7“ нормите, цената на нов автомобил може да порасне за 3.000 до 5.000 евра, а трошоците за производство ќе се зголемат дури и за 20%.
Во некои анализи се предвидува дека многу модели на автомобили со внатрешно согорување ќе исчезнат од понудата, бидејќи нивното производство повеќе нема да биде исплатливо.А што значи тоа за Македонија?

Македонскиот пазар традиционално зависи од увоз на половни автомобили – најчесто од Германија, Италија и Франција.
Со стапувањето во сила на „Еуро 7“, старите возила со повисоки емисии повеќе нема да можат да се продаваат во земјите на ЕУ.
Тоа значи дека огромен број од тие возила ќе завршат на балканските пазари, меѓу кои и Македонија.

Иако тоа на краток рок може да значи повеќе понуда и пониски цени на половни возила, експертите предупредуваат дека на подолг рок државата ќе мора да воведе построги правила за увоз и регистрација за да избегне да стане „депонија“ за стари автомобили.

Соседите веќе преземаат чекори

Србија најави дека од 2026 година ќе воведе данок на емисија на CO₂ од околу 4 евра по тон, додека Црна Гора, Албанија, Босна и Македонија сè уште немаат усвоен систем за мерење и наплата на емисиите.
Без такви механизми, ЕУ ќе ги смета емисиите од извозот на овие земји како да се произведени без контрола – што ќе ги направи нашите производи и возила сè помалку конкурентни.

Новите „Еуро 7“ прописи се чекор напред за екологијата, но и огромен предизвик за економиите што сè уште возат „стари дизели“.
Македонија мора што побрзо да изготви национална стратегија за еко-стандардизација на возилата, бидејќи по 2026 година ќе биде сè потешко да се увезуваат и регистрираат автомобили што не ги исполнуваат новите европски норми.

Зачлени се на нашиот е-билтен