Доаѓа нова социјална мрежа: И не било која, туку омилена стара?!

Овој потег предизвикува големо внимание бидејќи многу нетизени сè уште ја нарекуваат апликацијата „Твитер“ секојдневно, дури и ако формално е преименувана во X.

Најпрепознатливата социјална мрежа би можела да доживее неочекуван камбек. Американскиот технолошки стартап Operation Bluebird започна правна иницијатива насочена кон враќање на брендот и трговските марки на Twitter, кој Илон Маск го преименуваше во X пред две години.

Twitter, кој со години беше место на глобални разговори, политички дебати и вирални моменти, го промени своето име во X во 2023 година под водство на Елон Маск. Потоа препознатливото лого на сината птица исчезна, а twitter.com стана x.com, и со тоа историјата на Twitter, барем во неговата оригинална форма, се чинеше дека е речиси завршена.

Сепак, сега на сцената се појави нов играч, американскиот стартап Operation Bluebird, кој тврди дека оригиналниот бренд Twitter повеќе не е во употреба и дека неговите имиња и термини како Twitter и Tweet се неофицијално напуштени. Во декември, групата поднесе формална петиција до Канцеларијата за патенти и трговски марки на САД (USPTO) барајќи овие трговски марки да бидат поништени, бидејќи тие повеќе не се користеа активно во производите, маркетингот и услугите на X Corp, компанијата што денес ја управува социјалната мрежа создадена по ребрендирањето.

Нова шанса за стар бренд

Идејата зад иницијативата Operation Bluebird, според документите поднесени до правното тело, е да се преземат правата за името „Twitter“ и „Tweet“ од X Corp. и да се вратат тие имиња во употреба, овој пат за нова социјална мрежа наречена „twitter.new“.

Овој нов проект беше замислен како платформа што ќе го задржи духот на оригиналната интеракција на Twitter, но во исто време ќе воведе посовремени функции, вклучувајќи потенцијални алатки за модерирање со вештачка интелигенција и проверка на факти, кои треба да се справат со некои од проблемите што ги имаат корисниците со современите социјални мрежи.

Битката за брендот што сите сè уште го нарекуваат Твитер

Основачите на групата се адвокати со искуство во областа на трговските марки, еден од нив дури и претходно работел за самиот Твитер, што, според нив, им дава дополнителна експертиза во овој вид правна битка. Нивниот аргумент се потпира на принципот на американскиот закон за трговски марки дека трговските марки може да се сметаат за напуштени ако не се користат во комерцијална активност, но и на фактот дека Твитер како бренд повеќе не е активен под управување на X Corp.

Овој потег предизвикува големо внимание бидејќи многу нетизени сè уште ја нарекуваат апликацијата „Твитер“ секојдневно, дури и ако формално е преименувана во X. Прашањето што ги интересира многумина е дали популарното перцепција за името може законски да се смета за негова употреба или не?

Комплицирана постапка

Законот предвидува дека ако компанијата не користи заштитено име во своето работење, тоа име може да стане достапно за други, но тука се појавува комплицирана правна дилема што ги интригира многумина.

Експертите за трговски марки предупредуваат дека X Corp. би можела да има причина да се брани на суд, дури и ако моментално не го користи името Twitter во своите производи, бидејќи сè уште формално ги држи тие права и може да се обиде да докаже континуитет на нивната употреба.

Што би значело ова за корисниците и интернетот?

За обичните корисници, овој процес може да изгледа речиси неверојатен: бренд кој некогаш „умрел“ би можел да се врати преку правна битка на мала фирма против еден од најбогатите луѓе на планетата. Доколку „Операција Блуберд“ успее да го врати своето име, тоа би отворило врата за нова социјална мрежа која би се стреми повторно да стане место за глобална интеракција под име кое некогаш беше синоним за моментална онлајн комуникација.

Сепак, се очекува процесот да биде долг и сложен. X Corp. има рок до февруари 2026 година да одговори на петицијата, а конечната правна одлука би можела да потрае со години. Овој случај е повеќе од правна битка, тој е симбол на отпорот на носталгичарите и обожавателите на оригиналното искуство на Твитер, но и тест за тоа како брендовите и идентитетите на социјалните мрежи можат да се одржат во време на брзи промени на Интернет.

Зачлени се на нашиот е-билтен