Проектот за реконструкција на железничката пруга на релација Распутница – Раковица – Ресник во должина од 7,5 километри, започнат на 30-ти март 2017. година, сè уште не е завршен, иако рокот беше истечен уште во април 2018. година. Проектот се финансира со кредит од Европската банка за обнова и развој (ЕБРД) во износ од 23,7 милиони евра, а изведувач е кинеската компанија China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC).
Според почетните договори, како што пишува „Данас“ работите требаше да се завршат за 351 ден, но ни по седум години од започнувањето на проектот, обнова на пругата не е завршена. Иако претседателот на Србија, Александар Вучиќ, често се фали со изградбата на инфраструктурни проекти, вклучувајќи нови автопати и железнички линии, оваа реконструкција на 7,5 километри пруга, која ја финансираше Србија со позајмените средства, не може да биде дел од тие „успеси“.
Случајот со оваа железничка реконструкција привлекува внимание поради бројни индикатори за невообичаени практики во реализацијата на проектот. Во извештајот на „Radar.rs“ се вели дека на почетокот на проектот било предвидено и брзо завршување на работите, но со текот на годините се појавиле сериозни забавувања и проблеми, кои се одразиле и на финансиското управување со проектот.
Покрај тоа, Србија веќе платила пенали поради неисполнување на роковите и неупотребување на дел од кредитот од 95 милиони евра, кој беше обезбеден од ЕБРД. Најавите дека овој проект ќе се користи за лични политички интереси додека се одложува неговото завршување, отвораат прашања за наменското трошење на средствата.
Критичари и правни експерти посочуваат на проблемите во управувањето со овој проект, вклучувајќи можни обиди за надување на вредноста на работите преку додавани анекси на основниот договор. За оваа ситуација се поврзува и компанијата „Баувазен“, која, иако добивала значителни проекти од државата, е сега предмет на истрага поради сомнежи за оштетување на јавни фондови.
„Баувазен“, исто така, бил вклучена во изградбата на друга важна железничка линија која требаше да поврзе ТЕ „Костолац Б“ и копот „Дрмно“ со државната железница, но овој проект исто така не е завршен, а државата веќе ја платила целокупната сума на оваа компанија, што укажува на сериозни неправилности.
Кога ќе биде завршена оваа реконструкција и дали ќе се разјаснат сите овие сомнежи, ќе зависи од истрагата и можеби правни постапки што ќе следат. На овој начин, проектот и понатаму останува не само нерешен, туку и извор на големи прашања за управувањето со јавните средства и нивната наменска употреба.