Пилотот пријавил проблем со моторот пред падот во Мавровско

По драматичниот пад на малиот спортски авион во Мавровското Езеро, државните служби отворија формална постапка за утврдување на причините за несреќата. Комитетот за истрага на воздухопловни несреќи и сериозни инциденти (КИНСИВ) соопшти дека истражителите веќе се на терен и собираат податоци за да реконструираат што точно се случувало во критичните минути пред леталото да заврши во водата.

Претседателот на КИНСИВ, Марјан Прпоски, потврди дека дватајцата членови на екипажот не се во животна опасност. Според неговото објаснување, околу 12:30 часот до Комитетот била доставена информација дека мал спортски воздухоплов од тип „Пајпер“ принудно слетал во Мавровско Езеро. Тимот на КИНСИВ веднаш излегол на лице место и започнал со стандардна процедура: обезбедување на местото, разговори со пилотот и патникот, преглед на остатоците од леталото и прибирање документација за летот.

Претходно, полицијата и Центарот за управување со кризи ја потврдија веста дека малиот авион, со американски регистарски ознаки N5005W, паднал во езерото во близина на браната „Белички канал“. Во леталото се наоѓале двајца државјани на Косово, пилотот Д.М. (64) и патникот Џ.П. (41). И двајцата успеале да излезат од авионот по падот и самостојно да стигнат до копното, по што биле пренесени во Медицинскиот центар во Гостивар со телесни повреди.

Според првичните информации што пилотот ги дал во разговор со полициските службеници, најверојатна причина за несреќата е проблем со моторот. Тој изјавил дека за време на летот забележал дефект и донел одлука да изврши принудно слетување во водата, наместо да ризикува уривање на копно. Оваа изјава ќе биде дел од материјалите што КИНСИВ ќе ги анализира, но конечен одговор за причините ќе може да се даде дури по детална техничка експертиза на моторот, трупот на воздухопловот и летните параметри.

Од СВР Тетово информираа дека инцидентот бил пријавен во 12:35 часот, по што полициски службеници од Полициското одделение Маврово веднаш излегле на терен. Паралелно реагирале и екипи на Итната медицинска помош и Регионалниот центар за управување со кризи. Леталото е во приватна сопственост и регистрирано за превоз на четири лица, а во моментот на несреќата, според досегашните податоци, не летало во рамки на комерцијален или организиран авио-превоз.

Комитетот сега треба да ги спои сите елементи – временските услови во моментот на летот, патеката на движење, техничката исправност на воздухопловот, обуката и искуството на пилотот, како и евентуалните комуникации со контролата на летање. Прпоски најави дека јавноста ќе добие повеќе информации во наредните денови, откако ќе заврши првата фаза од истрагата и ќе се обезбеди безбедно извлекување и вештачење на авионот од водата

Зачлени се на нашиот е-билтен