Според обвинителството, кобната ноќ на 14 септември по полноќ, во Марино, Јанчев управувал „Хјундаи туксон“ и не се придржувал кон сообраќајните правила. При обид да сврти лево, тој го извршил маневарот без претходно да се увери дека тоа може безбедно да го направи и дека има првенство на минување. Во тој момент во страната на неговото возило удрил мотоцикл „Јијинг“ без регистарски таблички и без светлосни уреди, со кој управувал 16-годишен малолетник. Ниту возачот, ниту неговата 13-годишна сопатничка не носеле кациги, а момчето немало ниту возачка дозвола. Како последица од тешките повреди, тинејџерот подоцна починал, а девојчето останало со сериозни трауми и долготрајни последици.
Обвинението го конкретизира товарот: на Јанчев му се става на товар кривично дело „тешки дела против безбедноста на луѓето и имотот во сообраќајот“, со повисок степен на одговорност поради тоа што несреќата завршила со смртен исход и тешки телесни повреди. Клучниот момент, според обвинителите, е непрописното свртување и пропустот да се процени ситуацијата во сообраќајот – движење кое, во комбинација со незаконскиот и небезбеден мопед, резултирало со трагедија.
Случајот доби посебна тежина уште во првите денови по несреќата. Јанчев веднаш беше приведен, а како мерки на претпазливост му беа одземени возачката дозвола и пасошот. Дел од јавноста реагираше дека институциите мора да покажат дека статусот пратеник не е заштита од одговорност, додека семејствата на повредените тинејџери, во отворени писма и јавни истапи, бараа Собранието да ја почне постапката за одземање на имунитетот. Без тоа, како што предупредија, постои страв дека процесот ќе остане „заглавен“ во процедурите.
Од другата страна, партијата Левица, веднаш по несреќата, објави свое толкување на настанот. Во нивното соопштение беше нагласено дека пратеникот немал алкохол во крвта и не возел над дозволеното, а фокусот беше ставен на фактот дека мотоциклот бил технички нерегуларен – без регистарски таблички, без светла, со возач без дозвола и без кацига. Со тоа, Левица се обиде да покаже дека одговорноста не може еднострано да му се припише само на нивниот пратеник, туку дека во трагедијата се споиле повеќе ризици и прекршувања.
Истрагата на обвинителството, сепак, завршува со јасна формулација: во кривичниот аспект, фокусот е на однесувањето на возачот на автомобилот, кој со своето свртување – без да се увери дека маневарот е безбеден – го активирал ланецот на настани што завршил со смрт на тинејџерот. Притоа, се нотираат и пропустите кај мопедот и неговиот малолетен возач, но во оваа фаза тие се третираат како отежнувачки околности за целата слика, не како основа за одговорност идентична со онаа на возачот на автомобилот.
Најавата за обвинението доаѓа по период во кој во јавноста се отвори и пошироката тема: што значи пратеничкиот имунитет кога носителот на функцијата е инволвиран во тешка сообраќајна несреќа. Барањата за негово одземање, писмата од родителите на повредената 13-годишна девојка и притисокот врз парламентот го претворија случајот во тест за тоа дали институциите ќе реагираат како во „обичен“ сообраќаен предмет или како во случај во кој учествува привилегирано лице. Обвинението испратено до судот е првиот чекор во кој формално се брише границата меѓу пратеник и граѓанин во контекст на судска одговорност.
Она што следува сега е судска постапка во која ќе се вкрстат вештачењата, записниците од увидот, исказите на сведоците и медицинската документација. За семејството на загинатиот тинејџер, тоа е борба за барем делумна правда по трагедијата што не може да се врати назад. За Јанчев, тоа е прашање дали судот ќе ја прифати верзијата дека неговиот пропуст е само еден дел од сложена слика во која и мопедот бил незаконски во сообраќај. А за јавноста, уште еден потсетник дека зад секоја вест за „сообраќајка со смртни последици“ стојат семејства, лица со име и презиме и долги години живот со последиците од една секунда невнимание.