Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

„Мора да направиме да функционира“: Опозицијата во Велика Британија сака нов договор за Брегзит, поблизок кон ЕУ

Во изјавата за Фајненшл Тајмс, лидерот на лабуристите Кир Стармер откри дека сака поблиски трговски односи со ЕУ, тврдејќи дека тоа е негова одговорност за идните генерации.

„Ќе се обидеме да постигнеме многу подобар договор за Обединетото Кралство“, рече лидерот на лабуристите Сер Киер Стармер.

Шефот на британската опозиција изјави дека неговата партија ќе бара значителна ревизија на договорот за Брегзит доколку биде избрана на следните општи избори.

Во изјавата за Фајненшл Тајмс, лидерот на лабуристите Кир Стармер откри дека сака поблиски трговски односи со ЕУ, тврдејќи дека тоа е негова одговорност за идните генерации.

„Речиси сите признаваат дека договорот што го постигна поранешниот премиер на ОК Борис Џонсон не е добар договор – тој е премногу тенок“, рече Стармер на Самитот за акција за глобален напредок во Канада. „Ќе се обидеме да постигнеме многу подобар договор за Велика Британија“.

Опозицискиот водач, сепак, ја отфрли можноста повторно да се приклучи на ЕУ, царинската унија и единствениот пазар.

Договорот за повлекување на ОК од ЕУ, кој стапи на сила во февруари 2020 година, треба да се обнови во 2025 година.

Стармер – кој беше критикуван дека не нуди јасна програма за политика – рече „повеќе отколку што може да се постигне“ во новиот договор, кој ги опфаќа бизнисот, услугите, безбедноста, иновациите, истражувањето и други области.

Дали Брисел е подготвен повторно да преговара со Лондон не е познато.

Анкетите покажуваат дека централно-левичарската Лабуристичка партија е пред владејачките конзервативци, а Велика Британија треба да одржи избори најдоцна до јануари 2025 година.

„Мораме да успееме“, изјави Стармер за ФТ. „Тоа не е прашање за враќање назад. Но, одбивам да прифатам дека не можеме да успееме.

„Мислам на тие идни генерации кога го кажувам тоа“, додаде тој, цитирајќи ги неговиот 15-годишен син и 12-годишна ќерка.

„Нема да дозволам да пораснат во свет каде што сè што имам да им кажам за нивната иднина е дека ќе биде полошо отколку што инаку би можело да биде“.

По 43 години членство во ЕУ, Велика Британија на референдум на 23 јуни 2016 година гласаше за напуштање на ЕУ, при што 52% сакаат да ја напуштат, а 48% сакаат да останат во блокот.

Влијанието на британското напуштање од ЕУ е жестоко спорно, иако има малку јасни придобивки што треба да се покажат.

Економистите тврдат дека тоа ја турбополни кризата со трошоците за живот во земјата, го поттикнува недостигот на работна сила и врши притисок врз ценетиот сектор за финансиски услуги во земјата, додека музичарите и граѓаните се жалат на негативното влијание од губењето на слободата на движење.

Клучното ветување за Брегзит да и се даде на Националната здравствена служба на земјата дополнителни 350 милиони фунти (406 милиони евра) наводно финансирање од ЕУ неделно не се оствари.

Сепак, други велат дека последиците од КОВИД и војната во Украина се повеќе виновни за неволјите на земјата.

Во Обединетото Кралство се зголемува чувството на жалење за Брегзит, покажуваат анкетите.

Бројот на Британци кои велат дека е грешка да ја напуштат ЕУ достигна рекордно високо ниво во јули, при што 57 отсто рекле дека одлуката е погрешна, открија анкетарите на YouGov.

Новите договори меѓу ЕУ и ОК сигнализираа сè попозитивни односи.

Во септември, Лондон објави дека повторно ќе се приклучи на Хоризонт, научно-истражувачката програма на ЕУ од 95,5 милијарди евра.

Договорот значи дека британските научници можат повторно да имаат корист од финансирањето на ЕУ и да соработуваат поблиску со нивните европски колеги.

Лондон и Брисел во јули потпишаа долгоочекуван договор за зајакнување на соработката за финансиски услуги.

Стармер ќе оди во Париз за да се види со францускиот претседател Емануел Макрон во вторник, откако го посети Хаг минатата недела.

Се очекува Макрон и Стармер да разговараат за односите по Брегзит, како и за потенцијалниот договор за враќање со ЕУ за да се запрат луѓето да патуваат преку Каналот со опасно мали чамци.

Извор: Нова ТВ

Најново