Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

По корупцискиот скандал, мониторингот на ЕУ ќе ги чешла и патувањата на Комисијата во странство

Набљудувачката организација на Европската унија побара од Комисијата да обезбеди детали за службените патувања што ги направиле високите членови на персоналот од 2021 година, а кои делумно биле платени од трети страни, бидејќи Брисел продолжува да се бранува по последиците од корупцискиот скандал што го зафати Парламентот.

Во писмото до претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, испратено во петокот, но објавено во понеделникот, канцеларијата на Европскиот омбдусмен побара од извршната власт да ги разјасни правилата што ги применува за да утврди дека нема конфликт на интереси кога службените патувања се платени од други.

Ова е откако се покажа дека генералниот директор на одделот за транспорт на Комисијата (DG MOVE), Хенрик Хололеи, патувал неколку пати на сметка на катарската влада или организации блиски до неа помеѓу 2015 и 2021 година и покрај тоа што неговиот оддел бил вклучен во преговарање за договор за воздушен транспорт меѓу ЕУ и Катар.

Договорот, потпишан во октомври 2021 година, предвидува сите катарски авиокомпании да можат да вршат директни летови до и од кој било аеродром во ЕУ и Катар и обратно за авиокомпаниите на ЕУ. Договорот сè уште не е ратификуван, но е привремено применет.

„Катарската влада и организациите блиски до неа кои плаќаат патни трошоци за највисокиот функционер на DG MOVE предизвикуваат легитимни прашања околу можното несоодветно влијание на одлучувањето на ЕУ во оваа област“, ​​напиша омбдусменот Емили О’Рајли во своето писмо.

Портпаролот на Комисијата им рече на новинарите дека огромното мнозинство од службените патувања на персоналот се целосно платени од извршната власт, но дека во некои случаи, трети лица можат да учествуваат. Ова ги вклучува, на пример, организаторите на настан поврзан со патувањето.

Според портпаролот, само околу 1,5% од мисиите извршени во странство од персоналот на Комисијата вклучуваат придонеси од трети страни. Бројката потоа паѓа на приближно 0,1-0,2% за генералните директори.

Доколку се работи за пари од трета страна, Комисијата врши анализа за да ги процени сите можни конфликти на интереси.

„Нема конфликт на интереси“

О’Рајли побара од Комисијата да ги достави нивните тековни упатства за одобрување патувања делумно платени од трети страни, како и детали за промените што таа размислува да ги направи. Таа, исто така, побара список на сите такви патувања направени од 2021 година.

Комисијата рече дека анализата спроведена за патувањата на Хололеи „исклучила каков било конфликт на интереси“, пред се затоа што тој не бил дел од тимот што преговарал за договорот за воздушниот транспорт – објаснување О’Рајли рече дека таа „забележала со загриженост“, тврдејќи дека „ јавноста може да не ја направи оваа разлика, имајќи предвид дека генералниот директор на крајот ја презема одговорноста за овие преговори“.

Потоа, во понеделникот излезе дека самиот Хололеи, како генерален директор, а со тоа и шеф на неговиот оддел, извршил анализа на конфликтот на интереси на неговите патувања во странство кои делумно биле покриени од трети страни, како што прави за секое такво патување направено од член. на неговиот персонал.

Во случај на сомневање при спроведување на таква анализа, генералните директори можат да бараат совет преку политичката хиерархија на извршната власт, рече портпаролот.

Комисијата најави дека ги преиспитува своите насоки за странски мисии со цел да ги заостри правилата. Една опција, рече портпаролот, би била да се ограничи бројот на ентитети кои можат да учествуваат во финансирањето на странските патувања на високиот персонал на Комисијата на само три: ОН, Г7 и Г20.

Вниманието на насоките на Комисијата за патувања во странство доаѓа во средината на наводната шема на готовина за услуга која вклучува неколку сегашни и поранешни вработени во Европскиот парламент и со која се поврзани Катар и Мароко. Двете земји жестоко ги отфрлаат обвинувањата.

Скандалот, рече О’Рајли, ја зголеми контролата врз „улогата на трети страни и како тие се обидуваат да влијаат на јавните службеници на ЕУ“.

„За да се одржи високо ниво на јавна доверба, ја нагласив потребата од силни етички правила и силна транспарентност во интеракциите меѓу претставниците на ЕУ и претставниците на интересите“, додаде таа.

Странските мисии, продолжи таа, можеби се неопходни за да се унапредат интересите на ЕУ, но „од најголема важност е овие аранжмани да се проверат со цел да се управуваат ризиците од конфликт на интереси, без разлика дали се реални, потенцијални или согледани“.

Извор Еуроњус

Најново